خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » قانون جدید برای انتخاب رساله دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد
تمدید فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد 98

قانون جدید برای انتخاب رساله دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پذیرفته شدگان در آزمون جامع فعلی دوره دکتری باید به سامانه پایش آزاد دانشگاه مراجعه کنند و عناوین رساله های خود را از این سامانه دریافت کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره دکتری دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه از سال ۹۳ باتوجه به درخواست رو به تزاید داوطلبان برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی، ظرفیت پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری خود را توسعه داده است.

وی افزود: بالاترین ظرفیت پذیرش مربوط به سال ۹۵ بود که البته تراکم پذیرش باعث بروز اختلافاتی در سیستم آموزشی برخی از واحدها شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه از بهار سال ۹۶ با هدف ارتقای کیفیت و ایجاد نظم آموزش، برنامه ریزی گسترده ای تدوین و به اجرا گذاشته شده است، تاکید کرد: اولین قدم تدوین شیوه نامه دوره دکتری بود که در تیرماه ۹۶ به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد. همچنین با اصلاح ساختار، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی در سطح سازمان مرکزی و واحدها راه اندازی شد که منشا تصمیمات مهمی بود.

رهایی با بیان اینکه یکی از این اقدامات، دستورالعمل برگزاری آزمون جامع بود که از مراحل مهم دوره دکتری به عنوان بالاترین مقطع تحصیلی کشور است، اظهار داشت: در شرایط کنونی تعداد دانشجویان مقطع دکتری تخصصی ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر است. باتوجه به اینکه این آزمون پایان دوره آموزشی و ارزیابی جامع دروس و توانایی داوطلب برای ورود به فاز تحقیقاتی است، بنابراین برگزاری دقیق و با برنامه آن از اهمیت خاصی برخوردار است، از طرف دیگر نظر به اینکه تمام دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاهی یک مدرک واحد از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت می کنند، هم سطح کردن آزمون مورد توجه و نیاز است.

وی افزود: قطعا برگزاری یک آزمون هم سطح و استاندارد در راستای ارتقای ارزش مدارک تحصیلی دانشگاه و پذیرش بهتر دانش ­آموختگان در مجامع داخلی و خارجی و مراکز اجرایی موثر خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون جامع دوره دکتری گفت: براساس دستورالعمل مصوب آزمون جامع در هر استان با راه ­اندازی کمیته برگزارکننده و کمیته های تخصصی که با مشارکت اساتید واحدهای آن استان تشکیل می شود، اقدام به تهیه سوال با ماهیت بررسی اطلاعات و دانسته های جامع دانشجو شده و مراحل اجرای آزمون های کتبی و شفاهی تحت نظر کمیته های برگزاری دنبال می شود.

رهایی با بیان اینکه این برنامه با همکاری نزدیک روسای استان ها روبرو شد، گفت: در آزمون قبلی که در تیرماه برگزار شد، آزمون جامع برای ۱۷ هزار و ۶۵۸ داوطلب انجام شد. بعد از برگزاری آزمون، تیم های نظارت و ارزیابی موثر آموزشی، ارزیابی دقیقی از مشکلات و چالش های این آزمون به عمل آوردند که مهمترین چالش، عدم کنترل دقیق شرایط و مدارک دانشجویان ورود به آزمون جامع بود.

وی افزود: در آزمون جامع دی ماه ۹۷ که در هفته های گذشته و جاری انجام شد، حدود ۱۰ هزار و ۵۸۰ داوطلب شرکت کردند، البته در هر دو آزمون تیم های نظارت و ارزیابی سازمان با حضور در استان ها یک به یک پرونده های دانشجویان و شرایط برگزاری آزمون را بررسی کرده و گزارش جامعی ارائه کردند. باتوجه به تذکرات و هماهنگی های قبلی در آزمون جاری، خوشبختانه نقائص و شرایط داوطلبان و شرایط برگزاری با کیفیت به مراتب بهتر برگزار شد که سطح نارسایی ها به حد ۲۵ درصد آزمون قبلی رسید.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از تحولات مهم کیفی بود که با مشارکت تمامی روسا و معاونان آموزشی و اساتید صاحب نظر واحدهای دانشگاهی به اجرا گذاشته شد که قطعا اثرات آن در ارتقا موقعیت دانش آموختگان دانشگاه مطرح خواهد بود.

رهایی تاکید کرد: در ادامه این اقدام با توجه به ملزومات طرح پایش آزاد و نیازهای تحقیقاتی با همکاری تنگاتنگ حوزه های معاونت پژوهش و فناوری و آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، پذیرفته شدگان در آزمون جامع فعلی برای اولین بار با ورود و ثبت نام در سامانه پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای دانشگاه آزاد اسلامی) عناوین رساله های خود را در زمینه های ثبت شده در سامانه که تناسب قطعی با نیازهای کشور دارد، انتخاب کرده و بدین ترتیب تحول بزرگی در اجرای طرح های تحقیقاتی نافع و مفید برداشته خواهد شد.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *