خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم دو برابر شدن اعتبار فرصت های مطالعاتی

لزوم دو برابر شدن اعتبار فرصت های مطالعاتی

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل می گوید: هم اکنون هزینه فرصت های مطالعاتی نسبت به ۸ ماه گذشته چند برابر شده از این رو اعتبارات مورد نیاز باید به دو برابر افزایش یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین سالار آملی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: وزارت علوم با ارسال نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری، افزایش اعتبارات دانشگاه ها برای جبران نرخ ارز را خواستار شده است.

این مقام مسئول در وزارت علوم با تاکید بر اینکه روند اعزام استادان به فرصت های مطالعاتی قطع نشده است، خاطرنشان کرد: هر چند اعزام ها ادامه دارد اما هزینه ها نسبت به نرخ های ۸ ماه پیش ارز، افزایش زیادی به خود دیده است.

سالار آملی در مورد میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین ارز فرصت های مطالعاتی توضیح داد: اعتبارات مورد نیاز باید حداقل به دو برابر افزایش یابد تا جبران قیمت هایی شود که بانک مرکزی امروزه برای ارز در نظر گرفته است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پاسخ به این پرسش که آیا نوسانات ارز روی مدت زمان فرصت های مطالعاتی هم اثر گذاشته یا خیر؟ گفت: دست دانشگاه ها در این زمینه باز است و بر مبنای اعتبار ریالی تامین شده، مدت و تعداد فرصت های مطالعاتی را مشخص می کنند.

به گفته وی، در هفت ماه نخست امسال ۹۵۶ نفر برای سمینارها و کنفرانس های بین المللی خارج از کشور اعزام شده اند و یک هزار و ۶۰ نفر از دانشمندان و استادان برجسته دنیا یا روسای دانشگاه های خارجی به ایران آمده اند چرا که حداکثر تلاش وزارت علوم این است ارتباطات بین المللی پایدار بماند.

سالار آملی افزود: بر اساس مذاکرات وزارت علوم و بانک مرکزی، ارز نیمایی به صورت اسکناس برای فرصت های مطالعاتی در نظر گرفته شد اما قیمت اسکناس این ارز فراتر از بودجه امسال دانشگاه هاست.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *