خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » تدوین نقشه هوشمند جذب هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
نحوه جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی

تدوین نقشه هوشمند جذب هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی تغییرات در پروسه جذب هیأت علمی این دانشگاه گفت: نقشه هوشمند جذب هیأت علمی در دانشگاه در حال تدوین است که بر اساس آن جذب در گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه به صورت متقارن، عادلانه و بر اساس نیاز انجام خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه هوشمند جذب هیئت علمی دانشگاه تا پنج سال آینده در حال تدوین است، گفت: با تصویب این نقشه، تکلیف دانشگاه برای جذب هیات علمی متناسب با مأموریت کلان دانشگاه روشن می‌شود.

شناسایی نیاز ۱۰ ساله دانشگاه به جذب هیات علمی

وی با بیان اینکه این نقشه هوشمند در راستای برنامه حرکت دانشگاه به سمت ایجاد تمایز، تدوین و اجرا شده است؛ اظهار کرد: برنامه ۱۰ ساله دانشگاه برای جذب هیات علمی و همچنین نقاط قوت و ضعف دانشگاه مشخص شده و تمام تلاش‌ها در راستای تقویت جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه انجام می شود، به عبارت دیگر مشخص شده که دانشگاه در ۱۰ سال آینده کجا قرار گرفته و چه نکاتی برای حفظ و ارتقای کیفیت باید رعایت شود. در این راستا تقویت اعضای هیات علمی به عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه، جزو اولویت‌هاست.

ضیایی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های دانشگاه برای جذب هیات علمی، عنوان کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها، به تمامی گروه‌های آموزشی دانشگاه اعلام شده که در صورت تقاضا برای جذب اعضای هیات علمی نخبه، این افراد بدون گذراندن بروکراسی پیچیده اداری و در سریع‌ترین زمان ممکن جذب خواهند شد. در مقابل این طرح، از جذب عضو هیات علمی در گروه‌های آموزشی غیرفعال و گروه‌هایی که نیازی به جذب عضو هیات علمی جدید ندارند، جلوگیری خواهد شد.

اجرای برنامه توانمندسازی اعضای هیات علمی

وی با اشاره به اجرای برنامه توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه، تصریح کرد: بسته‌ها و دوره‌های آموزشی سه هفته‌ای شامل اصول تدریس، آشنایی با مقررات، بهبود بهره وری آموزش و مسائل حرفه‌ای و اخلاق، برای ارایه به اعضای هیئت علمی جوان تدوین شده و طی آن اعضای هیات علمی جدید باید پیش از شروع به کار حتما در این دوره‌ها شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به تدوین بسته‌های آموزشی برای اعضای هیات علمی دانشگاه در حین فعالیت، تصریح کرد: اعضای هیات علمی برای ارتقا به رتبه بالاتر نیز باید اصولی را رعایت کنند که این مسایل در قالب بسته‌های آموزشی ارایه می‌شود یا به عنوان نمونه در حین فعالیت دوره‌های تسلط بر زبان و سایر اصول همچون تهیه محتوا برای دوره‌های آموزش مجازی برای اعضای هیات علمی برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *