خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام نحوه جایابی متقاضیان بورسیه دکتری

اعلام نحوه جایابی متقاضیان بورسیه دکتری

دبیر هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ادامه ثبت نام فراخوان بورسیه، نحوه جایابی متقاضیان را تشریح کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جواد محمدی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، گفت: فراخوان بورسیه پیرو تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری وضعیت سه هزار بورسیه بود ، این فراخوان مختص بورسیه های دانش آموخته است که برای جایابی مشکل دارند.

یادآور می شود: در سال ۹۲، مسئله صلاحیت نداشتن سه هزار بورسیه در دانشگاه ها مطرح و اعلام شد که این تعداد فاقد شرایط و صلاحیت علمی لازم برای جذب در دانشگاه ها هستند.

پس از بررسی های دقیق به عمل آمده، مشخص شد که حدود ۳۷ نفر از این سه هزار بورسیه بدون داشتن حد نصاب ها و شرایط لازم، در دانشگاه ها جذب و جایابی شده اند.

فراخوان امسال بورسیه هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده است، در راستای فراخوان سال گذشته برای جایابی بورسیه ها در هیأت مذکور، در نظر گرفته شد تا افراد دارای صلاحیت علمی جایابی شوند.

دبیر هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه آماری از تعداد درخواست متقاضیان برای شرکت در فراخوان بورسیه، اظهار کرد: سال گذشته ۳۲۸ نفر برای فراخوان بورس درخواست دادند که از این تعداد، ۱۳۲ نفر واجد شرایط بودند.

محمدی ادامه داد: از تعداد ۱۳۲ نفر، ۶۸ نفر به دانشگاه آزاد معرفی شدند که این دانشگاه با توجه به نیاز خود برای جایابی تا کنون توانسته برای ۲۵ نفر اقدام نماید. برای سایر موارد نیز برای جایابی با دانشگاه ها مذاکره شد.

وی با اشاره به زمان پایان فراخوان بورسیه، خاطرنشان کرد: فراخوان بورسیه امسال از ۲۳ آبان گذشته آغاز شد و تا ۲۳ آذرماه جاری ادامه دارد . تاکنون ۷۱ نفر ثبت نام کرده اند؛ از این تعداد مدارک ۳۲ نفر شامل حکم بورس و مدرک دکتری کامل بوده ، ملاک پذیرش افراد برای جایابی، حکم بورس و مدرک دکتری است.
محمدی در مورد افرادی که پذیرفته نشدند، اظهار کرد: برخی هم واجد شرایط نبودند، مثلا افراد دانشجو به سامانه مراجعه کرده بودند یا فردی که در زمان تحصیل، شاغل هم بود که این مورد با قانون مغایرت دارد.

وی گفت: اکثر افرادی که در فراخوان سال گذشته بورسیه ثبت نام کرده بودند با پیگیری هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مذاکره با روسای دانشگاه ها و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فرایند جایابی قرار گرفته اند.

به گفته محمدی، از این تعداد، عده ای به وزارت علوم یا دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند و تلاش برای جایابی آنها ادامه دارد.

دبیر هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: فراخوان فعلی بورسیه برای افرادی است که در یک سال گذشته دانش آموخته شده و به دنبال جایابی هستند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد در فراخوان جذب خود ، شرایطی هم برای جذب این گروه از دانش آموختگان فراهم آورده و متقاضیان می توانند از ظرفیت دانشگاه آزاد برای جذب بهره مند شوند.

به گفته این مقام مسئول، دانش آموختگان بورسیه می توانند بررسی کنند که کدام دانشگاه در وزارت علوم و یا دانشگاه آزاد به رشته آنها اعلام نیاز کرده است و در آن دانشگاه در فراخوان ثبت نام کنند و اگر شرایط علمی مناسب داشته باشند برای جذب اولویت خواهند داشت.

محمدی تاکید کرد: شرایط برای این متقاضیان به گونه ای برای ثبت نام در پایگاه اطلاع رسانی هیات عالی جذب در نظر گرفته شده است که نیازی به مراجعه حضوری نیست و هیات عالی با آنها تماس می گیرد.

یادآور می شود: بارگذاری فرم بورسیه ها از طریق پرتال هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نشانی اینترنتی http://jz.farhangoelm.ir/farakhan به مدت یک ماه امکان پذیر است .

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *