خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » قرار گرفتن پرونده متقاضیان جذب در دست انداز گروه های آموزشی
شرایط جذب هیات علمی فوق تخصصی پزشکی

قرار گرفتن پرونده متقاضیان جذب در دست انداز گروه های آموزشی

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزیر علوم گفت: پرونده متقاضیان جذب هیأت علمی گاه در دست انداز گروه های آموزشی می رود چرا که آنها مقید به در نظر گرفتن مصالح عالی کشور نیستند و گاهی مسأله های شخصی در قبولی متقاضیان توفیق می یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا درباره سلیقه ای رفتار کردن برخی استادان دانشگاه ها در جذب متقاضیان هیأت علمی، اظهار کرد: در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم، هیچ شاخصی جز موازین و صلاحیت علمی متقاضیان جذب، مورد توجه قرار نمی گیرد. شاخص اصلی تایید، صلاحیت علمی است و معیارهای دیگر جایگاه چندانی برای رد یا پذیرش داوطلبان در هیأت مرکزی جذب ندارد.
به گفته معاون وزیر علوم، در هیأت اجرایی جذب، میزان سلامت کادر بررسی شرایط متقاضیان، منصفانه و بدون جانبداری بوده که تا حدود زیادی اطمینان آفرین است.
وی افزود: مسئله حزب و سیاست در گروه های آموزشی دانشگاه ها مطرح نیست بلکه کنترل عملکرد و نظر استادان در فرایند مصاحبه با داوطلبان جذب بر حسب موازین، دشوار است. در این زمینه، نشانه هایی دلالت بر این دارد که آنها مقید به در نظر گرفتن مصالح عالی کشور نیستند و گاهی مسئله های شخصی در قبولی متقاضیان توفیق می یابد.

**روند بررسی پرونده ها در وزارت علوم
رضوان طلب در مورد روند بررسی و تایید پرونده متقاضیان جذب در دانشگاه ها و مرکز جذب وزارت علوم، خاطرنشان کرد: بر حسب آیین نامه جذب باید کارگروهی متشکل از افراد محدودتری در گروه آموزشی متشکل از رئیس گروه و رئیس دانشکده همچنین دو نفر افراد زبده گروه، تشکیل تا بررسی تقاضا به گروه های آموزشی ارجاع نشود و در فضایی سالم تر و مطمئن تر بررسی ها صورت گیرد. این بررسی ها به گروه های آموزشی، سپرده می شود و مسیر گروه عمدتاً برای افراد مستقل سنگلاخ است.
وی ادامه داد: پس از ارجاع پرونده افراد به گروه ها و دانشکده ها دیده شده که پرونده ها به پردیس های دانشگاه ها نیز ارسال می شود. در واقع پرونده ها سه مرحله به قسمت های غیرمرتبط با آیین نامه جذب ارجاع می شود که از نظر سلسله مراتب جذب و هرم سازمانی، این سه بخش نباید دخالتی در روند داشته باشند.
معاون وزیر علوم افزود: استدلال غیر موجه برای ارجاعات سرگرم کننده و وقت گیر این است که نظرات استادان را تنها به دلیل مشورت دریافت می کنند در حالی که نظرات استادان، مشورتی تلقی نمی شود و برای عدم پذیرش یک متقاضی، استدلالی مثل «عدم موافقت گروه آموزشی» را مطرح می سازند. در تلاشیم این موارد را با رایزنی و مذاکره تصحیح کنیم و به طور طبیعی زمان و حوصله زیادی را می طلبد.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *