خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام سن بازنشستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران
سن بازنشستگی اعضای هیات علمی

اعلام سن بازنشستگی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: در گذشته از طریق تأیید تبصره‌های شرایط سنی اساتید بازنشسته توسط هیأت امنا، دانشگاه می‌توانست بازنشستگی اعضای هیأت علمی را به تعویق بیاندازد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به منع به کارگیری اساتید بازنشسته در این دانشگاه گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی با مرتبه استادی ۷۰ سال و استادیاری ۶۵ سالگی و دانشیاری ۶۷ تعیین شده است.

وی ادامه داد: اساتیدی که بازنشسته می شوند کماکان تدریس را ادامه خواهند داد و این موضوع روال طبیعی است. در شرایط فعلی دانشگاه تهران نیز به طور معمول از این ظرفیت استفاده می کند و با تصویب آیین نامه ابلاغی وزارت علوم فضای کافی برای تدریس استاد های جوان در دانشگاه ها بیشتر می شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: براساس آیین نامه از سوی وزارت علوم، اساتید پس از بازنشستگی در مرتبه پایان نامه می توانند  فعالیت کنند اما خدمت براساس امور اجرایی و کار به صورت رسمی در دانشگاه نخواهند داشت.

حسینی تصریح کرد: این آیین نامه در حال حاضر  در تمامی دانشگاه در حال اجراست اما در خصوص برخی از اساتید خارج از دانشگاه نظیر فرهنگستان هنر، قوانین خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: در گذشته در ذیل شرایط سنی که برای بازنشستگی اساتید تعیین شده بود، تبصره هایی وجود داشت که در صورت تائید هیات امنا، دانشگاه می توانست بازنشستگی اعضای هیئت علمی را هرسال به تعویق بیاندازد اما این تبصره ها در آیین نامه جدید حذف شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران اضافه کرد: اگر دانشگاه ها این مصوبه را اجرا کنند باید زیر نظر هیئت امنای دانشگاه مبدا به تصویب شده و سپس اجرایی شود اما در این بین ممکن است دانشگاهی بنا بر مقتضیات خود تصمیماتی دیگر اتخاذ کنند. به طور کلی بازنشستگی استاد قبلا می توانسته بین سن ۷۰ تا ۷۳ سالگی با نظر هیئت امنا ادامه فعالیت داشته باشد اما درحال حاضر سن تعیین شده همان ۷۰ سال برای عضو هیئت علمی در مرتبه استادی است.

حسینی در پایان با اشاره به جذب سالانه اعضای هئیت علمی در دانشگاه تهران یادآورشد: امسال چیزی حدود ۵۰نفر از اعضای هئیت علمی در دانشگاه تهران بازنششسته شدند و از طرفی دیگر ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از اعضای هئیت علمی در این دانشگاه جذب می شوند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

۲ دیدگاه

  1. با سلام برای ممه استادان نهایت تا۶۰ سالگی مناسب بازنشسگی است وه نیوی جوانجایگزین شود تااز فمغزها هم جلوگیری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *