خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » امکانات مالی دولت؛ عامل محدود کننده جذب اساتید دانشگاه

امکانات مالی دولت؛ عامل محدود کننده جذب اساتید دانشگاه

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: امکانات مالی دولت، عامل اصلی محدودکننده جذب بیشتر استاد است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال گذشته میانگین زمان بررسی پرونده های جذب هیئت علمی در دانشگاه ها حدود ۲۰۰ روز بود که با تلاش های انجام شده در سال‌جاری این زمان به زیر ۲۰۰ روز کاهش یافت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم فرآیند بررسی پرونده داوطلبان به جدول زمانی جذب یعنی ۹۰ روز نزدیک شود به طوری که دانشگاه ها هم روی این موضوع حساس شده اند و امید است حقوق داوطلبان در این مورد رعایت شود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در ادامه در خصوص علت عدم تناسب در نسبت استاد به دانشجو تصریح کرد: عامل اصلی و محدودکننده جذب بیشتر استاد، امکانات مالی دولت است و ما نمی توانیم این موضوع را به دولت تحمیل کنیم. در حال حاضر، امکانات محدود کننده ای در دانشگاه های غیردولتی برای جذب استاد نه تنها وجود ندارد بلکه آنها را تشویق به جذب بیشتر هم می کنیم.

رضوان طلب گفت: در بخش دولتی، به ازای هر استاد سالانه حداقل ۱۰۰ میلیون تومان باید در بودجه دولت گنجانده شود و این رقم، هزینه ای نیست که راحت بتوان در مورد آن تصمیم گرفت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی باید با این موضوع موافقت کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم  گفت: بر اساس آخرین آمار به دست آمده از فراخوان جذب هیئت علمی در شهریورماه سال ۹۷، تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۸ نفر در سامانه جذب هیئت علمی ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن هستند.

وی یادآورشد: متقاضیان جذب که دارای مدرک دکتری هستند ۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر است که از این تعداد شش هزار و ۲۳۷ نفر مرد و چهار هزار و ۵۸۴ نفر زن هستند و همچنین متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد یک هزار ۵۸۴ نفر اعلام شد که ۷۸۸ نفر مرد و ۷۹۶ نفر را متقاضیان زن تشکل می دهند.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *