خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ادامه تجمع دانشجویان دکتری مقابل مجلس

ادامه تجمع دانشجویان دکتری مقابل مجلس

دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری غیرپزشکی برای دومین روز مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شده و خواستار تشکیل کارگروه تخصصی ایجاد اشتغال دانشجویان دکتری غیرپزشکی شدند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری غیرپزشکی امروز نیز بار دیگر در اعتراض به مشکلات اشتغال و بیکاری دانشجویان دکتری غیرپزشکی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

یکی از دانشجویان درباره دلیل تجمع روز دوم دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری غیرپزشکی در مقابل مجلس گفت: «تشکیل کارگروهی متشکل از هیات دولت و تیمی از پویش دکتری برای بررسی منابع موجود برای ایجاد اشتغال قشر دکتری غیرپزشکی خواسته دانشجویان است.

وی با بیان اینکه شغل حق همه است، ادامه داد : اکثر این دانشجویان بالای ۳۵ سال سن دارند و بیکار ماندن این متخصصان به معنی هدر رفتن سرمایه ها است این درحالی است که تحصیل با قیمت عمر این افراد تمام شده و تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان که امروز مقابل مجلس تجمع کرده اند در بهترین دانشگاه های سراسری ایران تحصیل کرده اند.

در بخشهایی از بیانیه دانشجویان دکتری غیر پزشکی آمده است :

«در دوره ای که جهان به سرعت به سمت رقابت علمی و تکنولوژیک پیش می رود این دانشجویان دکتری هستند که در خط مقدم این حرکت می‌توانند قرار گیرند. لازمه چنین حرکتی حمایت تام از دانشجویان دکتری دانشگاه های سراسری کشور است.

بیکاری دکتری نتیجه بی واسطه سوء مدیریت مسئولان ذی ربط

اما متاسفانه دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری رشته های غیر پزشکی اعم از علوم پایه، مهندسی، کشاورزی، انسانی و …   در سال های اخیر فراموش شدگانی هستند که نه تنها به پژوهش هایشان بهایی داده نمی شود بلکه آینده کاری تیره ای پس از فراغت تحصیل در انتظارشان است. بیکاری دکتری! فاجعه ای است که رخ داده و نتیجه بی واسطه سوء مدیریت مسئولان ذی ربط است.

دانشجویان و دانش آموختگان دکتری غیرپزشکی که دغدغه بیکاری تمرکز و آرامش خاطر را از آنان ربوده است و پس از سال ها تحصیل و تحقیق در دانشگاه های تراز اول کشور با غول بیکاری مواجه شده اند با تشکیل پویش اشتغال دکتری غیرپزشکی در صدد ارائه راهکارهایی برای حل معضل اشتغال خود برآمده اند و اما دریغا از توجه تصمیم گیرندگان! راهکارهای این پویش قریب به یکسال معلق مانده و مسئولین از تشکیل جلسه ای برای بررسی وضعیت این قشر پرتلاش تاکنون سرباز زده اند.

اهدف اصلی پویش پیگیری اشتغال قشر دکتری

فراهم سازی فرصت اشتغال دانش آموختگان دکتری غیر پزشکی

حمایت مالی از دانشجویان دکتری در قالب پژوهانه بلاعوض

تشکیل کارگروهی متشکل از وزرای تمام وزارتخانه‌ها و معاونین ریاست جمهور و تیمی از پویش اشتغال دکتری

اکنون پس از گذشت یکسال پیگیری و با توجه به اینکه طی ماه های آتی برنامه بودجه توسط دولت و مجلس تنظیم و تصویب می شود، حداقل کاری که مسئولان در زمینه اشتغل قشر دکتری غیرپزشکی می‌توانند انجام دهند این است که بصورت ضرب الاجلی کارگروهی متشکل از وزرای تمام وزارتخانه‌ها و معاونین ریاست جمهور و تیمی از پویش اشتغال دکتری تشکیل شود تا منابع موجود برای بهره‌گیری در زمینه اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مهر، دانشجویان دکتری غیرپزشکی تجمع و تحصن خود را از روز گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی آغاز کرده و امروز روز دومی است دانشجویان در اعتراض به مشکلات اشتغال قشر دکتری غیرپزشکی تجمع می کنند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۳ دیدگاه

  1. چرا برای پزشکی محدودیت هست در کنکور ولی برای دکترای تخصصی نیست?کسی هست پاسخ بده?

  2. از یک طرف فارغ التحصیلان دکتری بیکار هستند از طرف دیگر وزارت علوم حتی با تعداد افراث اعلام شده برای جذب هیات علمی مخالفت میکند. من شنیدم دانشگاه فرهنگیان درخواست ۴۰۰ نفر را داده ولی وزارت علوم با ۵۰ نفر موافقت کرده

    • وقتی ظرفیت ها رو بردن بالا دانشجو نیست که بخوان هیئت علمی بگیرن. کاردانی و کارشناسی من به چشم دیدم ورودی ۲ نفر ۳ نفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *