خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعطای وام تابستان ۹۷ دکتری به متقاضیان تا ۱۵ مهر ماه

اعطای وام تابستان ۹۷ دکتری به متقاضیان تا ۱۵ مهر ماه

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از وام دکتری پرداخت شده و بخش دیگر هم که مانده است به دلیل تاخیر دانشگاه مبدا بوده و قرار است تا ۱۵ مهر پرداخت و پرونده وام تابستان ۹۷ بسته می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز تعدادی از دانشجویان دکتری به دلیل عدم پرداخت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبنی بر وام تابستان روبروی وزارت علوم تجمع کردند.

این در حالی است که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام دکتری سه ماه اول بهار را واریز کرده است و قرار بود  سه ماه دوم تابستان تا اواخر مردادماه سال جاری پرداخت شود.

این وام مذکور به همه دانشجویان واجد شرایط از نیمسال اول تحصیل تا پایان تحصیل در سنوات مجاز (هشت نیمسال) پرداخت می شود به طوری که کارمزد وام مذکور چهار درصد است. همچنین دانشجویان جهت دریافت این وام باید هر ۶ ماه تقاضای وام و مدارک مستندات آموزشی خود را به ادارات رفاه دانشگاه محل تحصیل تحویل دهند.

به گفته صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام سه ماه تابستان در دهه اول شهریور ماه سال جاری پرداخت می شود ولی با گذشت و شروع سال تحصیلی برخی از دانشجویان معتقدند که هنوز چیزی به عنوان وام دکتری پرداخت نشده است.

در این باره فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام تابستانه دکتری گفت: در بهار و تابستان سال جاری با هماهنگی‌هایی که با بانک طرف تعهد صندوق داشته‌ایم، از ابتدای سال ۹۷ حدود ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام تحصیلی ویژه دکتری به تعداد ۱۹ هزارو ۹۱۸ نفر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برخی از وام هایی که تاکنون پرداخت نشده است بدلیل تاخیر دانشگاه مورد تحصیل دانشجویان بوده چرا که لیستی که از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای ما ارسال شود با تائید رئیس صندوق واریز می شود.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد:دانشگاه تربیت مدرس در بازده زمانی که باید ارسال می شد با  تاخیر ارسال کردندکه با تائید یزدن مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان کار وام دانشجویان این دانشگاه برطرف و پرداخت شد.

سجادی تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از این وام ها پرداخت شده و بخش دیگر هم که مانده است به دلیل تاخیر دانشگاه مبدا بوده و قرار است تا ۱۵ مهر پرداخت و پرونده وام تابستان بسته می شود.

سجادی گفت: این در حالی است که صندوق رفاه دانشجویان به صورت وام ضروری ویژه دکتری مبلغ ۳ میلیون تومان به هر دانشجو در سال ۹۶ پرداخت کرده است به عبارتی دیگر در سال گذشته ۱۱ هزارو ۲۰۰ دانشجو معادل ۳۳ میلیارد تومان وام ضروری ویژه دکتری استفاده کردند.

وی افزود: من به دانشجویان اطمینان می دهم همکاران ما در وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان تمام اهتمام و تلاش خود را برای حمایت از دانشجویان به کار می گیرند تا دانشجویان به تحصیل، پژوهش و به زندگی مطلوب دانشجویی خود ادامه دهند .

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: همچنین کارگروه مشترکی بین صندوق رفاه و بانک طرف تعهد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تشکیل شده است که هر ماه مسائل و موارد مرتبط را بررسی می کند و از طریق بانک نامه هایی مبنی بر فعالیت بی وقفه و مناسب شعب استانی با دانشجویان برای تسهیل پرداخت و رفع هر گونه ابهام ارسال شده است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *