خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تأیید ۹۹ درصد پرونده‌ های ارسالی جذب دانشگاه‌ ها در وزارت علوم

تأیید ۹۹ درصد پرونده‌ های ارسالی جذب دانشگاه‌ ها در وزارت علوم

وزیر علوم از تأیید ۹۹ درصد پرونده‌ های ارسالی جذب دانشگاه‌ ها در وزارت علوم خبر داد و گفت: رویه قانونی و اخلاقی باید در بررسی این پرونده‌ ها رعایت شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در نشست دبیران هیات‌های جذب استانی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی برگزار شد؛ گفت: اعضای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی باید رویه کنونی را در رعایت قانون و اخلاق در بررسی پرونده‌ها ادامه دهند زیرا در جایگاه مهمی هستند و تصمیم آنان آثار اجتماعی و فردی بلندمدتی را در پی دارد.

وی ضمن قدردانی از دقت اعضای هیات‌های اجرایی جذب در بررسی پرونده‌های متقاضیان جذب اعضای هیات علمی گفت: نزدیک به ۹۹ درصد پرونده‌های جذب ارسالی از طرف دانشگاه‌ها در مرکز جذب وزارت علوم تایید می‌شوند و کمتر از یک درصد پرونده‌ها به علت نقص مدارک یا ایرادات شکلی نیاز به بررسی مجدد پیدا می‌کنند.

دکتر غلامی اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌های تخصصی توسط اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها یا متخصصان رشته‌ها صورت می‌گیرد و به ندرت در این زمینه شاهد اعتراض از سوی متقاضیان جذب هستیم ولی به علت زمان بر بودن بررسی صلاحیت‌های عمومی داوطلبان خواهان تسریع فرآیند جذب در این مرحله هستند.

وزیر علوم تاکید کرد: کمتر کسی در آموزش عالی به اصل وجود مرحله بررسی صلاحیت عمومی تردید می‌کند برای اینکه در همه دنیا صلاحیت‌های عمومی اساتید را برای ورود به دانشگاه به شکل اعلام شده یا غیراعلامی مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمان بررسی پرونده‌های جذب اعضای هیات علمی در مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ۴۵ تا ۶۰ روز است به دبیران هیات‌های اجرایی جذب توصیه کرد ضمن حفظ دقت و حساسیت در بررسی پروندها، فرآیند ارسال پرونده‌ها به وزارت علوم را بیش از وضع موجود تسریع ببخشند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

یک دیدگاه

  1. سلام. والا برای ما این اتفاق نیوفتاده پرونده بنده وارد سال سوم شده وهنوز در حال بررسیه، هر وقت به دانشگاه یا وازرت مراجعه کردیم گفتن کارها انجام میشه جای نگرانی نیست . بجای ۶۰ روز بیش از ۶۰۰ روز گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *