خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » طرح تعاون پاسخی به ضرورت ساماندهی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

طرح تعاون پاسخی به ضرورت ساماندهی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اجرای طرح تعاون را پاسخی مناسب به ضرورت ساماندهی اعضای هیأت علمی این دانشگاه دانست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عباسعلی حیدری در گفتگو با خبرگزاری آنا با توجه به ابلاغ طرح تعاون به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «طرح تعاون در سال‌های گذشته به صورت درون‌استانی اجرا می‌شد؛ به عبارت دیگر برخی از استان‌ها این طرح را اجرا می‌کردند و اکنون خوشبختانه همه واحدهای دانشگاه آزاد ملزم به اجرای آن هستند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با مفید ارزیابی‌کردن این طرح گفت: «به طور کلی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند ساماندهی اعضای هیأت علمی تمام‌وقت بود. اکنون در برخی از واحدهای دانشکاهی اعضای هیأت علمی مازاد وجود دارد؛ اما برخی از واحدها نیاز به استاد دارند. بر این اساس اعضای هیأت علمی می‌توانند به صورت مأموریت در واحدهای دیگر حضور یابند و در حقیقت نیاز هر واحدی از مازاد نیروی واحدهای دیگر تأمین می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به لحاظ کسری موظفی استادان با مشکل خاصی مواجه نیست؛ زیرا در ترم‌های گذشته طرح تعاون اجرا شده است. به همه واحدهای دانشگاهی استان نیز اعلام شده که از ترم آینده هیچ‌یک از اعضای هیأت علمی نباید کسری موظفی داشته باشند، بنابراین تلاش شده نهایت بهره‌برداری از اعضای هیأت علمی صورت گیرد.»

حیدری بیان کرد: «البته طرح تعاون در صورتی به هدف نهایی خواهد رسید که به صورت سراسری و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های همه واحدها اجرا شود. برای مثال اکنون در گروه زبان فرانسه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، شش عضو هیأت علمی شامل دو دانشیار و چهار استادیار وجود دارد؛ ولی در سایر واحدهای دانشگاهی استان، رشته زبان فرانسه وجود ندارد، بنابراین مشکل کسری موظفی این استادان داخل استان حل نخواهد شد. پس می‌توان شرایطی را تصور کرد که استاد باید بین واحدهای دانشگاهی از یک استان به استان دیگر جابه‌جا شود.»

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی دارای ۱۲ واحد و چهار مرکز دانشگاهی است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *