خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لزوم بازنگری قانون جذب اعضای هیأت علمی شاهد و ایثارگر
سقف پاداش بازنشستگی اساتید هیات علمی

لزوم بازنگری قانون جذب اعضای هیأت علمی شاهد و ایثارگر

رئیس دانشگاه تهران خواستار بازنگری در قانون جذب اعضای هیأت علمی شاهد و ایثارگر شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، محمود نیلی احمدآبادی رئیس در گردهمایی مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند. بخشی که منازعه‌ای در آن وجود ندارد موضوع شهداست.

وی افزود: قوانین بسیاری برای تکریم خانواده شهدا و رزمندگان وجود دارد که باید بررسی شود این قوانین تا چه میزان توانسته اهداف قانون‌گذار را محقق کند.

نیلی احمدآبادی عنوان کرد: دانشگاه تهران بیشترین جمعیت دانشجو، هیات علمی و کارکنان را در بین دانشگاه‌ها دارد و با توجه به اینکه قانون ملزم نموده است ۲۰ درصد از این افراد باید شاهد و ایثارگر باشند. دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارد.

وی ادامه داد: برخی قوانین که در این خصوص وضع شده نه تنها کمک کننده نیست بلکه مانع نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه که دانشگاه باید به محض جذب این افراد آن‌ها را رسمی و قطعی کند به همین دلیل فرصتی برای ارزیابی باقی نمی‌ماند و به جای این که قوانین به دانشگاه کمک کند مانع جذب می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی درباره افزایش دانشجویان شاهد و ایثارگر قانونی را تصویب کرد که در عمل به دانشگاه‌ها کمکی نکرد و بازخورد آن به ضرر این جامعه دانشگاهی شد که این قانون قرار است بازنگری و اصلاح شود.

به گفته نیلی احمدآبادی؛ قانون جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای هیات علمی باید بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاح شود.

وی گفت: هر کس در دانشگاه تهران یا در هر دانشگاه دیگری فارغ‌التحصیل می‌شود باید دارای کیفیت لازم باشد و شرایط لازم را برای فارغ‌التحصیلی داشته باشد، بنابراین اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها فعالیت مضاعفی برای این امر انجام می‌دهند و این توانمندی بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: اولین توانمندی که به دانشجویان باید بدهیم اعتماد به نفس است. آشنایی با فضای آموزشی دانشگاه هم موضوع مهمی است که باید دانشجویان را با شرایط دانشگاه و محیط آموزشی آشنا کند.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: مهارت‌هایی که به دانشجو می‌دهیم متفاوت است از نظر دانشگاه باید همه امکانات برای دانشجویان فراهم شود تا با کیفیت فارغ‌التحصیل شوند. به عنوان یک جامعه دانشگاهی نباید حالت دفاعی به خود بگیریم و آنچه قانون‌گذار گفته و وظیفه دانشگاه است را باید بتوانیم به مرحله اجرا در بیاوریم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *