خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آمار بسیار پایین زنان عضو هیأت علمی دانشگاه ها

آمار بسیار پایین زنان عضو هیأت علمی دانشگاه ها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است زمانی که میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی در بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، باید در جذب هیأت علمی نیز این شرایط لحاظ شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر درباره روند بررسی افزایش جذب هیات علمی بانوان در مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم گفت: افزایش جذب هیات علمی بانوان اقدامی قابل تحسین از جانب وزارت علوم است که باید این تصمیم زودتر اتخاذ می‌شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از افراد تحصیل‌کرده در کشور را بانوان تشکیل می‌دهد ولی طبق آمار اعضای هیات علمی بانوان در دانشگاه‌ها بسیار پایین است که زیبنده سیستم آموزشی کشور نیست.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: باید وزارت علوم سازوکار جذب هیات علمی بانوان را تغییر داده و امکان جذب را برابر با آقایان قرار دهد و به ۵۰ درصد برساند، لذا بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه در گذشته روند جذب هیات علمی بانوان در وزارت علوم، روند قابل قبولی نبود و میزان جذب هیات علمی بانوان به نسبت آقایان درصد بسیاری پایین داشت؛ اما در نهایت باید شرایط تغییر می‌کرد که اقدام اخیر وزارت علوم در بررسی افزایش جذب هیات علمی بانوان مناسب و بجا بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، باید در جذب هیات علمی نیز این شرایط لحاظ شود، لذا از وزارت علوم انتظار می‌رود که این طرح بصورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و شاهد حضور هرچه بیشتر بانوان تحصیل‌کرده در کرسی‌های تدریس در دانشگاه‌های کشور باشیم.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. سلام تورو خدا خانم ها رو حتما جذب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *