خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام جزئیات جایزه‌ تحصیلی بنیاد نخبگان به دانشجویان استعداد برتر مقطع دکتری

اعلام جزئیات جایزه‌ تحصیلی بنیاد نخبگان به دانشجویان استعداد برتر مقطع دکتری

شیوه‌ نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر از سوی بنیاد نخبگان ابلاغ و در این شیوه نامه میزان امتیاز هر فعالیت مشخص شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، بنیاد ملی نخبگان هرساله به دانشجویان مقاطق مختلف تحصیلی که دارای استعداد برتر باشند جایزه تحصیلی اعطا می‌کند.

براساس شیوه‌نامه اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال اول مقطع کارشناسی صرفا افراد زیر مشمول جایزه‌های تحصیلی می‌شوند:

الف. دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیادهای ملی دانش آموزی؛

ب. دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی؛

ج. دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی؛

د. دارندگان رتبه ۱ تا ۸۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی؛

ه. دارندگان رتبه ۱ تا ۴۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

انتخاب دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و سال‌های دوم تا چهارم مقطع کارشناسی، بر اساس امتیاز کسب شده از جدول شماره ۱ پیوست صورت می‌پذیرد.

برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری، بدون محاسبه امتیاز، مشمول جایزه‌های تحصیلی می‌شوند.

امتیاز حاصل از میانگین کل حین تحصیل یا دانش‌آموختگی، پس از اعمال ضرایب همسان‌سازی رشته موسسه‌های کشور که از سوی بنیاد ملی تعیین می‌شود، محاسبه می‌شود.

ضریب حاصل از تعداد و ترتیب نویسندگان در محاسبه امتیاز هر مقاله بر اساس آیین‌نامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیات علمی (مصوب وزارت علوم) محاسبه می‌شود. همچنین در محاسبه امتیاز طرح‌های پژوهشی تعداد و ترتیب همکاران و مبلغ طرح در نظر گرفته می‌شود.

سقف امتیاز برگزیدگی در رویدادهای نخبگانی مورد تأیید بنیاد ملی که عنوان آنها در جدول شماره ۱ ذکر نشده است، بر اساس مقررات مصوب بنیاد ملی، تعیین و در امتیازهای متقاضیان لحاظ می‌شود.

جایزه‌های تحصیلی

جایزه‌های دانشجویان مقطع دکتری بر اساس جدول شماره ۴ به مشمولان اعطا می‌شود.

اعتبار توانمندی آموزشی برای شرکت دانشجو در دوره‌ها وکارگاه‌های آموزشی و با هدف ارتقای توانایی‌های وی در موضوع‌های تخصصی مرتبط با تحصیل اعطا می‌شود. اعطای این اعتبار، منوط به ارائه گواهی شرکت درکارگاه‌ها دوره‌های آموزشی مربوط است و بر اساس میزان هزینه‌کرد مبتنی بر مدارک مثبته مالی پرداخت می‌شود.

اعتبار توانمندی کارآفرینی برای شرکت دانشجو در دوره‌های آموزشی راه‌اندازی کسب وکار، تجاریسازی، حقوق مالکیت فکری و مشابه آن و با هدف ارتقای توانایی‌های وی در زمینه نوآوری وکارآفرینی اعطا می‌شود. اعطای این اعتبار، منوط به ارائه گواهی شرکت درکارگاه‌ها یا دوره‌های آموزشی مربوط است و بر اساس میزان هزینه کرد مبتنی بر مدارک مثبته مالی پرداخت می‌شود.

اعتبار ارتباطات علمی شامل کمک هزینه اشتراک نشریات علمی داخلی و خارجی، عضویت در انجمن‌های علمی داخلی و خارجی، عضویت در پایگاه‌های اطلاعاتی تخصصی و دسترسی به آنها و خرید کتاب‌های علمی است و براساس هزینه‌کرد مبتنی بر مدارک مثبته پرداخت می‌شود.

دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند از اعتبار ارتباطات علمی برای حضور در مجامع علمی نیز استفاده کنند.

اعطای اعتبار اجرای پایان‌نامه/رساله، منوط به تصویب طرح پیشنهادی پایان‌نامه/رساله دانشجو در موسسه متبوع تا پیش از پایان شهریور ۱۳۹۸ است و براساس فهرست هزینه‌های تاییدشده از سوی استاد راهنما تا زمان دفاع از پایان‌نامه/رساله به دانشجو پرداخت می‌شود.

اعتبار پژوهش‌یاری شامل کارمزد دستیاری پژوهشی دانشجو زیر نظر یکی از اعضای هیات علمی مؤسسه متبوع و بر اساس قرارداد پژوهشیاری مورد تأیید بنیاد ملی، در هر نیمسال تحصیلی در قبال فعالیت پژوهشیاری به میزان هشت ساعت در هفته، به دانشجو پرداخت میشود. فعالیت‌های پژوهش‌یاری شامل کمک در اجرای طرحهای پژوهشی مصوب موسسه، کمک در راه‌اندازی آزمایشگاههای آموزشی/ پژوهشی، کمک در تدوین کتابهای علمی و تخصصی و کمک در فعالیتهای پژوهشی موسسه (از قبیل برگزاری کنفرانس‌های علمی ، کارگاه‌های آموزشی و آماده سازی نشریات علمی موسسه) و سایر موارد مشابه است.

اعتبار فن‌یاری کارمزد دستیاری فناوری دانشجو در شرکت زایشی یکی از اعضای هیات علمی موسسه متبوع و بر اساس قرارداد فن‌یاری مورد تأیید بنیاد ملی، در هر نیمسال تحصیلی در قبال فعالیت فن‌یاری به میزان هشت ساعت در هفته، به دانشجو پرداخت می‌شود. فعالیت‌های فن‌یاری شامل: کمک در تولید دانش فنی، کمک در فعالیت‌های نوآورانه، کمک در فرایند نیمه صنعتی‌سازی محصولات و خدمات، کمک در تجاریسازی محصولات و خدمات و سایر موارد مشابه است.

در صورت ادامه فعالیت دانشجو در فصل تابستان و تایید بنیاد ملی، اعتبار پژوهش‌یاری/ فن‌یاری برای سه ماهه تابستان نیز پرداخت می‌شود.

همه فعالیت‌های آموزشیار/ پژوهشیار/ فن‌یار باید با تأیید استاد راهنمای دانشجو باشد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *