خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه تا پایان سال
وضعیت ( نتیجه ) فراخوان جذب هیات علنی بهمن 96 وزارت علوم

اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه تا پایان سال

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید تا پایان سال خبر داد و گفت‌: این آیین نامه باید به سمتی اصلاح شود که استادان مهارت محور و آموزش محور و افرادی که در سطح مدرسی عمل می کنند و اساتیدی که منحصراً پژوهشی هستند، همه بتوانند ارتقاء یابند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه نشست هم‌اندیشی ارتقای ۵ دانشگاه و ۵ پژوهشگاه به تراز بین المللی به آخرین وضعیت آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در حال بررسی این آیین‌نامه هستیم. با توجه به اینکه زمان بازنگری آیین‌نامه ارتقاء رسیده است، بنابراین باید این اصلاحات را انجام بدهیم و این آیین‌نامه باید به سمتی اصلاح شود که استادان مهارت‌محور و آموزش‌محور و افرادی که در سطح مدرسی عمل می‌کنند و اساتیدی که منحصرا  پژوهشی هستند، همه بتوانند ارتقاء یابند،‌ چرا که آیین‌نامه اکنون این امکان را برای همه بخش‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوار هستیم آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا پایان سال ارتقاء یابد و بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه سنوات تحصیلی دانشجویان در سال جاری تغییر نخواهد کرد،‌ گفت: آیین‌نامه‌ای که در این زمینه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، کاملا شرایط را برای آنها فراهم کرده است و طبق روال گذشته هم دانشجویان کارشناسی در صورت نیاز می‌توانند تا سقف دو ترم اضافه سنوات داشته باشند و هم دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد.

دکتر شریعتی وضعیت دانشگاه‌های تعیین‌شده برای ارتقاء در سطح جهانی را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: به نظر من دانشگاه‌ها متناسب با امکانات و پشتیبانی‌های مالی که صورت می‌گیرد، بسیار خوب و جدی در این زمینه ورود کرده‌اند، منتها یک موقعیت بسیار خوبی که امسال در مقایسه با سال ۹۶ داریم، این است که سازمان برنامه و بودجه به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است و حمایت رسمی خود را اعلام کرده، بطوریکه اعتبارات امسال برای حمایت از این پروژه بیش از ۵ برابر (۴۰ میلیارد تومان) شده است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *