خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم ارتقای سطح زبان انگلیسی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

لزوم ارتقای سطح زبان انگلیسی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: برای حرکت به سمت بین المللی سازی دانشگاه‌ها، باید ارتقای سطح زبان انگلیسی اساتید مورد توجه قرار گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

فرهاد فلاحتی در گفت‌گو با خبرگزاری آنا، درباره بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها گفت: برای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی، برخی اقدامات نظیر برنامه‌های همکاری بین مرزی، جذب دانشجویان بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای مدارک به زبان انگلیسی در دستور کار کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین موضوعاتی نیز از قبیل بین‌المللی کردن فرآیندهای آموزشی و یادگیری نیز مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع برای بین‌المللی شدن به شاخصی برای سنجش کیفیت آموزش عالی در کشورها بدل گشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برای حرکت به سوی بین‌المللی شدن آموزش عالی باید ارتفای سطح زبان انگلیسی میان اعضای هیات علمی و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد چرا که مهارت تعاملات نوشتاری و گفتاری به زبان انگلیسی نقش کلیدی در برگزاری و موفقیت دوره های بین‌المللی و برنامه‌های تبادل دانشجو ایفا می‌کند.

فلاحتی ادامه داد: از دیگر ابزارهای موجود برای بین‌المللی شدن نظام‌های آموزش عالی، می‌توان به برنامه‌های تبادل دانشجو، اعضای هیات علمی و پژوهشگر اشاره کرد. یکی از الزامات موفقیت و افزایش چنین برنامه‌هایی ایجاد و توسعه افق‌های علمی دانشگاهی مشترک میان کشورهاست.

وی تاکید کرد: برای نمونه، توسعه اقتصادی پایدار و یا کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای و همچنین افزایش مصرف انرژی‌های سبز از جمله اولویتهای کشورهای مختلف در عرصه علم و فنآوری به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: لذا برای آنکه برنامه‌های مشترک آکادمیک علمی و پژوهشی با این کشورها بتواند تعریف و عملیاتی شود، کشور ما نیز می‌بایست برنامه‌های همسو با توسعه پایدار و افزایش کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهد.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *