خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بی کاری ۵ هزار هیات علمی دانشگاه‌ پیام نور

بی کاری ۵ هزار هیات علمی دانشگاه‌ پیام نور

وزیر علوم با اشاره به خالی ماندن تعداد زیادی از واحدهای پیام نور گفت: ۵ هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه‌ها روی دست دانشگاه پیام نور مانده اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه مصوبات مختلفی برای ساماندهی و آمایش آموزش عالی وجود دارد، گفت: در برهه‌ای از زمان دانشگاه‌ها توسعه زیادی داشتند اما امروزه تعداد دانشجویان کاهش یافته است، وزارت علوم باید برای ساماندهی دانشگاه‌ها اقدامات مناسبی انجام دهد؛ بهینه کردن منابع و مصارف در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای دانشگاه‌های دولتی در استان‌ها برنامه‌های مشخصی در جهت مأموریت‌گرایی در نظر گرفته شده است، گفت: از آنجا که دانشجو به تعداد کافی نیست توسعه دانشگاه‌ها متوقف شده و مأموریت‌گرایی جزو برنامه‌های در حال پیگیری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: مقرر شده است تا تیر و قبل از شهریور ماه برنامه‌های لازم در این زمینه مشخص گردد؛ یکی از کارهای لازم جلوگیری از ایجاد رشته‌های موازی است.

غلامی با اشاره به منطقه‌ای شدن دانشگاه‌ها بیان کرد: این اقدام در جهت هماهنگی برنامه‌ها برای ساماندهی دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌های بزرگ استانی با عنوان دانشگاه معین مشخص می‌شود و این دانشگاه‌ها در طرح آمایش، بازوی نظارتی وزارت علوم در منطقه هستند؛ این دانشگاه‌ها ضمن نظارت و ارزیابی اطلاعات را با سرعت بیشتری به وزارت علوم منتقل می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: منطقه‌ای شدن دانشگاه‌ها در جهت ساماندهی آموزش عالی است.

غلامی درخصوص منطقه‌ای شدن دانشگاه‌های پیام نور توضیح داد: مقرر شده است اطلاعات کافی در این زمینه به بنده ارائه شود. آنچه در این زمینه اهمیت دارد، خالی بودن تعداد زیادی از واحدهای پیام نور و یا فعالیت این مراکز با دانشجوی کم است.

این وزیر کابینه دوازدهم ادامه داد: تعداد زیادی از پرسنل این دانشگاه‌ها بیکار هستند، ۵ هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه‌ها روی دست دانشگاه پیام نور مانده‌اند. تصمیم‌گیری در مورد این دانشگاه بسیار سخت و جدی است اما باید ساماندهی صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان بیکار، بیان کرد: در سال‌های اخیر با جمعیت زیادی از دانشجویان در حال تحصیل روبرو هستیم، توسعه در دانشگاه‌ها به درستی انجام نگرفته است و این یکی از دلایل افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار است.

وی با اشاره به انباشت دانش آموختگان دانشگاهی بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی حاصل توسعه کمی در آموزش عالی است؛ شرایط اشتغال، تولید، توسعه صنعت و… در جامعه مناسب نیست و فارغ‌التحصیلان نمیتوانند جذب بازار کار شوند.

غلامی با اشاره به برنامه وزارت علوم در این حوزه خاطر نشان کرد: طرح مهارت افزایی دانشجویان در حین تحصیل فعال شده تا مناسب با رشته خود آموزش‌های لازم را ببینند تا از یک سو توانایی فعالیت در رشته خود را به دست آورند و از سوی دیگر برای هر شغل مرتبط با رشته خود حداقل اطلاعات را در اختیار داشته باشند.

وزیر علوم با بیان اینکه کیفیت بحثی عام است، بیان کرد: تقلب و بی‌اخلاقی‌های علمی در مراکز با توسعه زیاد، اساتید بسیار و دانشجوی کم اتفاق می‌افتد، البته ممکن است در دانشگاه‌های دولتی نیز این اتفاق به ندرت رخ دهد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *