خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بررسی ساماندهی نحوه جذب اساتید معارف

بررسی ساماندهی نحوه جذب اساتید معارف

موضوع «ساماندهی نحوه جذب اساتید معارف» در جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، موضوع «ساماندهی نحوه جذب اساتید معارف» بود، که معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گزارشی از مشکلات و مسائل پیش رو در این زمینه ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن می توان به سطح‌بندی در ارائه سرفصل‌های این دروس معارف اسلامی، تربیت استاد متخصص برای تدریس، تلاش برای پاسخگویی به شبهات، مسئله محور بودن تدریس در این دروس و ضرورت افزایش ردیف استخدامی برای این گروه و استفاده از اساتید توانمند در قالب حق التدریس تا رفع مشکل ردیف‌های استخدامی اشاره کرد.

در این جلسه، گزارش طرح توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور توسط معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه شد.

در ادامه این گزارش با اشاره به نقش این طرح در افزایش تعاملات و هم‌افزایی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق راه‌اندازی هیات‌های مذهبی و کانون‌های علمی بر استفاده از این ظرفیت در تحکیم آزاداندیشی در میان اعضای هیات‌های علمی تاکید شده است.

در بخش دیگر گزارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پیرامون طرح توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای علمی، تقویت ارتباطات خانوادگی میان اساتید دانشگاه‌ها و از دیگر ثمرات این طرح برشمرده شده است.

پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن می توان به سنجش دقیق از اثرگذاری این طرح در ابعاد مختلف، نقش مهم این طرح در حل مشکلات مختلف اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، استفاده از فضای مجازی در این زمینه، اجرای سریع‌تر بخش اول مهارتی این طرح در دانشگاه‌ها که در این زمینه تاخیر دارند و ارائه اسناد مهم حوزه علم و فناوری مانند نقشه جامع علمی کشور و نیز سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *