خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام میزان جذب زنان در هیات علمی دانشگاه ها

اعلام میزان جذب زنان در هیات علمی دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم گفت: ۳۷ درصد هیات علمی دانشگاه ها را اساتید زن تشکیل می دهند و در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ زن به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به آمار اساتید زن در دانشگاه ها گفت:  براساس آمار، از سال ۸۳ تاکنون تقریبا ۶۳ درصد از اساتیدی که از مرکز جذب وزارت علوم تاییدیه دریافت کرده اند،  هیات علمی مرد و ۳۷ درصد هیات علمی زن بودند.

وی تصریح کرد: آمار اساتید زن بسیار روبه روشد و رضایت بخش است و در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زن به عضویت هیات علمی دانشگاه ها درآمده اند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم تاکید کرد: مرکز جذب به هیچ عنوان حضور زنان به عنوان اساتید را محدود نکرده، و علاقمندیم خانم ها حضور پر رنگی در دانشگاه ها به عنوان هیات علمی داشته باشند و مرکز جذب همیشه به تقاضای زنان برای هیات علمی نظر مثبت می دهد.

رضوان طلب افزود: افزایش حضور زنان به عنوان هیات علمی مرهون تقاضا است.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۴ دیدگاه

  1. متقاضیان جذب خانم

    از یک فرد تحصیل کرده چنین دیدگاهی باعث خجالت و شرم ساری هست…راه حل شاغل شدن شما آقایان اشتغال ما خانم ها است؟!!!!!!!!! میخواهید به مانند گذشتگان دختران را زنده به گور کنید تا تمام دنیا و شغل ها برای شما مردان بماند!
    کمی تفکر…

  2. خانم های مجردی که تمام عمرشان را پای تحصیل گذاشتند و از سن ازدواج گذشته اند، باید خودشان خرج زندگی شان را تامین کنند، احتیاج ندارند با مدرک دکتری هیات علمی باشند،به خاطر اینکه تفکر جامعه ما مرد سالاری هست؟

  3. متقاضیان مرد هیأت علمی

    کاش می شد برای آقایان شغل ایجاد کنید بعد دغدغه بیکاری خانمها را داشته باشید. حداقل نتیجه آن بالا رفتن آمار ازدواج تحصیل کرده ها و همچنین پایین آمدن آمار طلاق ایشان که در بیشتر موارد (همچنین از نظر روانشناسی ) ناشی از بیکاری همسران مرد می باشد، خواهد بود.

    • متقاضی خانم هیئت علمی

      آیا منظور شما اینه که من با داشتن مدرک دکتری از بهترین دانشگاه ایران بیکار بشینم توی خونه صرف اینکه زن هستم و اقایون بیکارن؟؟؟بسیار متاسفم برای این طرز تفکر. نگاه باید انسانی باشه نه جنسیتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *