خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » دریافت ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان وام ویژه توسط دانشجویان دکتری

دریافت ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان وام ویژه توسط دانشجویان دکتری

معاوت آموزشی وزارت علوم گفت: دانشجویان دکتری ماهیانه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند و طی ۵ سال اقساط را بازپرداخت می‌کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شریعتی نیاسری معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شده بود با اشاره به اینکه یک بند اختصاصی در مفاد برنامه ششم برای حمایت از علوم پایه اضافه شده است افزود: ردیف بودجه‌ای اختصاصی برای ارتقاء آن اختصاص یافته و با هماهنگی فرهنگستان علوم نیز طرح‌هایی برای حمایت از نخبگان و توسعه‌ علوم پایه اختصاص یافته است.

وی نیازهای دانشجویان دکتری را در سه قالب حقوقی، تجهیزاتی و رفاهی برشمرد افزود: در زمینه حقوقی مشکل وی‍ژه این دانشجویان اشتغال است که در این زمینه از دانشگاه‌های ماموریت گرا حمایت ویژه‌ای می‌شود، در زمینه تجهیزاتی، امکانات و امتیازات خوبی پیش‌بینی شده که به مرور زمان مراکز پژوهشی دیگر نیرو جذب نکنند و دانشگاه‌ها با حمایت از مراکز پژوهشی پروژه‌ها را به مرحله عملیاتی برسانند و در زمینه رفاهی در گذشته تنها ۵ میلیون تومان به عنوان وام پژوهانه به دانشجویان داده می‌شد اما سال گذشته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای وام وی‍ژه دکتری اختصاص یافت که امسال این مبلغ به ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که پیش‌بینی می شود تمام واجد شرایط این وام را دریافت کنند.

وی در خصوص سبک پرداخت وام و بازپرداخت آن ادامه داد: دانشجویان دکتری ماهیانه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند و دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی وی طی ۵ سال اقساط وام را بازپرداخت می‌کنند.

م

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۲ دیدگاه

  1. فقط برای دانشگاه های دولتی؟ یا به آزاد هم تعلق میگیره

  2. کی داده کی گرفته؟ بانک توسعه تعاون چنان شرایط سختی گذاشته برای پرداخت وام به دانشجوهای دکترا که واقعا کی می تونه این شرایط رو تامین کنه؟ ضامن نباید بالای ۶۰ سال باشه، حقوقش از یک میلیون و پونصد بیشتر باشه، چک برگشتی نداشته باشه و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *