خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ثبت‌نام بیش از ۴۰۰۰ نیروی قراردادی دانشگاه فنی‎وحرفه‌ای برای تبدیل وضعیت

ثبت‌نام بیش از ۴۰۰۰ نیروی قراردادی دانشگاه فنی‎وحرفه‌ای برای تبدیل وضعیت

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از ثبت‎نام بیش از ۴۰۰۰ نیروی قراردادی این دانشگاه برای تبدیل به وضعیت استخدامی خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال جاری حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در دانشگاه استخدام می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر ناصر شمس در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در برنام ششم توسعه برنامه‌های خوبی برای توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است بطوریکه بر اساس یکی از ماده‌های این قانون می توانیم کسانی که تا قبل از سال ۹۰ در این دانشگاه به صورت حق التدریسی بودند و همکاری خودشان را تاکنون ادامه داده‌اند را استخدام کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته ۳ مرحله برای جذب افراد فوق در نظر گرفتیم و باید تا پایان سال جاری این قانون عملیاتی و اجرایی شود که خوشخبتانه در قانون بودجه جاری نیز اعتباری حدود ۷ میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی شده است . اگر چه برای استخدام این افراد در طول یک سال ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در مرحله اول استخدام، افراد واجد شرایط به صورت خود اظهاری درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و به این ترتیب در این مرحله ۴۳۰۰ نفر ثبت نامی داشته‌ایم که بر اساس قانون حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر را می توانیم استخدام کنیم.

دکتر شمس تاکید کرد: در حال حاضر ثبت نام متقاضیان برای استخدام به پایان رسیده و در حال بررسی اطلاعات ثبت نام کنندگان هستیم و در مرحله سوم برای استخدام افراد فوق برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای سرانه دانشجو و اعضای هیات علمی در این دانشگاه را بسیار پایین اعلام کرد و گفت:‌ بر اساس استاندارد، سرانه استاد به دانشجو ۱ به ۳۰ باشد، این در حالی است که به طور متوسط این سرانه در دانشگاه فنی و حرفه ای ۱ به ۴۸ و حتی در برخی از شهرستان‌ها ۱ به ۱۰۰ است.

دکتر شمس در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پنج ساله دانشگاه فنی و حرفه‌ای، باید سرانه دانشجو با هیات علمی ۱ به ۳۰ برسد و در سال اول این برنامه قرار است نزدیک ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش به صورت قرادادی داشته باشیم . برای جذب این افراد مدل منابع انسانی را در کشور طراحی کردیم که بر اساس آن میزان ظرفیت، نیاز و سقف پذیرش مشخص می‌شود و در مرحله بعد سعی می‌کنیم این افراد به مصاحبه دعوت شوند تا قبل پایان سال به صورت نیروی اداری جذب این دانشگاه شوند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *