خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » پاسخ وزارت علوم به درخواست تجمع‌کنندگان معترض

پاسخ وزارت علوم به درخواست تجمع‌کنندگان معترض

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: مطالبه دانشجویان دکتری دریافت حقوق ماهانه است، اما در حیطه اختیارات صندوق رفاه نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مهندس ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص تجمع امروز دانشجویان دکتری که یکی از خواسته های آنان تسهیل وام ویژه دکتری بود گفت:  ماموریت صندوق رفاه دانشجویان ارایه تسهیلات به دانشجویان مستعد کم بضاعت است که خوشبختانه در ۴ سال اخیر،  روند بسیار رو به رشدی داشته، بطوریکه در رابطه با وام ویژه دکتری از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دانشجویان دکتری در سال ۹۴ به ۲۰ میلیارد تومان و سال ۹۵ به ۶۰ میلیارد تومان، امسال نیز حداقل به ۱۱۰ میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان شرایط پرداخت را تا حد امکان تسهیل کرده است و اگر باز ابهامی باشد تسهیل می کند، مبلغ این وام از ۵۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه به ۷۰۰ هزار تومان در ماه رسیده است و در مجموع به یک دانشجوی دکتری ۳۳میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وام ویژه دکتری با دوسال تنفس با اقساط ۶۰ ماهه ارایه می شود که بعد از تحصیل از دانشجو دریافت می شود.

یزدان مهر افزود: ضمانتی که از این دانشجویان اخذ می شود برای ۱۵ میلیون اول یک ضامن و برای ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مابقی هم یک ضامن دیگر است که آن ضامن می تواند، حتی کارمند قراردادی باشد.

مشاور وزیرعلوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: همچنین دریافت سفته نیز حذف شده و دانشجویانی که به هر دلیلی نخواهند با هم‌افزایی بانک این وام را دریافت کنند می توانند ماهانه ۵۰۰ هزارتومان از طریق صندوق و با همان تضامین موجود در صندوق که تعهد محضری است وام دریافت کنند که قرض الحسنه است.

وی ادامه داد: در ضمن ۳ میلیون تومان وام ضرروی نیز به این دانشجویان پرداخت می شود. اما خواسته حدود ۴۸ نفراز دانشجویان دکتری که مقابل وزارت علوم تجمع کرده بودند بحث دریافت حقوق ماهانه است و اینکه ۴ سال تحصیل آنها به عنوان سنوات خدمتی و پرداخت حق بیمه محسوب شود.

یزدان مهر افزود: البته این خواسته را دانشجویان از دولت مطالبه کرده اند و در حیطه اختیارات صندوق رفاه دانشجویان نیست و نقشه جامع علمی کشور که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، تاکید دارد حتی الامکان از پرداخت بلاعوض به دانشجویان دکتری خوداری شود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *