خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اختصاص ۳۱۰میلیارد وام ویژه دکتری برای سال آینده

اختصاص ۳۱۰میلیارد وام ویژه دکتری برای سال آینده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اختصاص ۳۱۰میلیارد تومان بودجه، وام ویژه دکتری در سال آینده به دانشجویان دکتری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر امروز در نشست خبری که در محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در سال ۹۵ گفت: صندوق رفاه دانشجویان به گواه هیئت امنا و نهادهای نظارتی در سال جاری، در راستای ارتقاء خدمت رسانی یک تحول در دانشگاه ها ایجاد کرده است. به طوری که در سال ۹۵ به صد درصد دانشجویان متقاضی واجد شرایط برای انواع مختلف وام‌های دانشجویی پاسخ گفتیم و به جز وام شهریه که به علت یک سری مشکلاتی که وجود داشت سعی کردیم بیشتر درخواست های این وام را از طریق درآمدهای اختصاصی پوشش دهیم ولی سایر وام ها که شامل ۲۱ نوع وام دانشجویی می شود را ۱۰۰ درصد پوشش دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه وام ویژه دکتری از مهرماه امسال این وام عملیاتی شد به هر دانشجوی روزانه غیر بورسیه و یا بورسیه های جایابی نشده وام ویژه دکتری تعلق گرفت به طوری که به رشته هایی که کاربردی بودند ماهانه ۷۵۰ هزار تومان و به سایر رشته ها، ۶۵۰ هزار تومان ماهانه ارائه شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: در مرحله اول واریزی وام ویژه دکتری، ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو ثبت نام کردند که بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان واریز کردیم و در مرحله دوم ۱۴ هزار دانشجو ثبت نام کردند که حدود ۳۰ میلیارد تومان در این دوره پرداخت شد به طور کلی در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری، پرداخت شد.

مهندس یزدان مهر ادامه داد: ۳۱۰ میلیارد تومان برای وام ویژه دکتری برای سال آینده در نظر گرفته ایم که به دانشجویان دکتری روزانه غیر بورسیه و دانشجویان بورسیه جایابی نشده ارایه می شود.

وی تصریح کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه و اعتباری که صندوق رفاه دانشجویان در نظر گرفته است و مذاکره ای که با یک بانک عامل داشته ایم، اول ماه خرداد سال آینده، اولین واریزی، وام ویژه دکتری را خواهیم داشت.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *