خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آغاز فرآیند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی از ۶ بهمن

آغاز فرآیند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی از ۶ بهمن

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فرآیند جذب مدرسان برای واحدهای استانی این دانشگاه از ششم بهمن ماه آغاز شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدعلی اخوان در این خصوص گفت: متقاضیان باید برای اطلاع از عناوین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز و سایر شرایط شرکت در این فراخوان به سامانه اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مورد نظر مراجعه کنند، اما شرکت در این فراخوان هیچگونه تعهد استخدامی و یا جذب را برای این دانشگاه نخواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: سامانه ثبت نام برای جذب مدرسان در این دانشگاه از امروز در دسترس قرار می گیرد و ثبت نام برای این دوره آغاز خواهد شد.

اخوان با اشاره به تصویب دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی و عمومی و به کارگیری متقاضیان تدریس علمی کاربردی گفت: این دستورالعمل با هدف اعلام سیاست های دانشگاه مبنی بر پذیرش مدرسان به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این دستورالعمل شناسایی و بکارگیری مدرسان دارای شرایط علمی با سابقه کار و تجربه مرتبط و نیز خبرگان و متخصصان مهارتی در حرف و مشاغل مختلف، انتقال و بسط تجربیات و تخصص مدرسان مجرب و متخصص به نیروهای بالفعل جامعه از طریق نظام علمی کاربردی و مهارتی، تسریع و تسهیل فرآیند به کارگیری مدرسان مورد نیاز و  توجه به استفاده از مدرسان متناسب با شرایط بومی و مبتنی بر آمایش سرزمین تدوین شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: متقاضیان پذیرش باید دارای مدرک دکتری با سابقه تجربی و آموزشی مکفی و یا دارای مدرک کارشناسی ارشد با سه سال تجربه کاری در محیط کار و تدریس و یا دارا بودن شرایط خبرگی (تجربی) براساس آیین نامه خبرگی مصوب مورخ ۲ خرداد ۹۴ دانشگاه باشند.

اخوان اظهار داشت: مدرس علمی کاربردی آموزشی به شخصی اطلاق می شود که توانایی تدریس و تحقیق در دروس دوره های علمی کاربردی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این دانشگاه مدرس خبره به فردی اطلاق می‌شود که در یک حرفه خاص دارای تجربه، مهارت و تسلط کافی بوده، توانایی انتقال تجربه و تخصص خود به صورت تدریس در دروس عملی، آزمایشگاهی کارگاهی و یا تخصصی علمی کاربردی را داشته و چهره شاخص در زمینه تخصصی خود باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مدرس تجربی نیز به فردی اطلاق می‌شود که در یک زمینه یا حرفه خاص دارای تجربه، مهارت و تسلط کافی بوده، توانایی انتقال تجربه و تخصص خود را به صورت تدریس برای دروس عملی، آزمایشگاه و کارگاهی داشته باشد.

اخوان درخصوص مراحل پذیرش مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در ابتدا متقاضیان باید به پرتال واحد استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه و از شرایط، ضوابط و تخصص های مورد نیاز مطلع شوند.

وی عنوان کرد: همچنین متقاضیان باید در سامانه آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir درخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: پس از مراحل ثبت نام و پرداخت وجه ثبت نام زمان مراجعه برای مصاحبه علمی و عمومی به متقاضیان اعلام خواهد شد.

اخوان تاکید کرد در صورتیکه تعداد متقاضیان هر رشته بیش از ۳ برابر ظرفیت اعلام شده باشد، روند جذب متقاضیان از طریق برگزاری آزمون و سپس مصاحبه علمی و عمومی انجام خواهد شد.

وی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی متقاضی تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن انجام تمامی مراحل ثبت نام همانند سایر متقاضیان در سامانه، از بررسی صلاحیت علمی و عمومی مستثنی هستند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۳ دیدگاه

  1. گزینه پرداخت نداره چرا

  2. سلام رشته هایی که دانشگاه علمی کاربردی میخواد روکجا باید ببینیم؟

  3. سلام در سایت دانشگاه علمی و کاربردی گزینه پرداخت نداشت کدام قسمت باید پرداخت صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *