خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ابلاغ آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی از سوی وزارت بهداشت

ابلاغ آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی از سوی وزارت بهداشت

آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی از سوی معاون آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، آئین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی وابسته به وزارتین و سایر دستگاه‌ها اجرایی و نهادهای عمومی کشور ابلاغ شد و از این به بعد ارتقای اعضای هیات علمی براساس مفاد این آیین‌نامه امکان پذیر است.

انجام وظایف محوله براساس برنامه تنظیمی دانشگاه، ارائه گواهی شرکت در گارگاه‌ها و دوره‌های روش تحقیق، شرکت در دوره‌های توانمندسازی دانشگاهی، تسلط بر یک زبان خارجی به تناسب رشته مربوطه، توانایی کار با رایانه و کاربردهای آموزشی و پژوهشی و تایید صلاحیت اخلاقی، شوون استادی و رفتار حرفه‌ای از شرایط عمومی و موافقت دانشگاه یا موسسه آموزش عالی، ۱۰ سال سابقه عضویت در هیات علمی، کسب امتیاز ارتقا به استادیاری براساس ضوابط این آیین‌نامه، تعهد حداقل ۵ سال خدمت در دانشگاه مربوطه پس از ارتقا به استادیاری، تایید نهایی هیات ممیزه مرکزی و … از جمله شرایط اختصاصی برای ارتقای اعضای هیات علمی تعیین شده است.

پرونده اعضای هیات علمی که به تشخیص دانشگاه یا موسسه آموزش عالی دارای شرایط ارتقا است، بعد از تایید شرایط عمومی برای بررسی و تصویب به هیات ممیزه دانشگاه مربوطه ارسال می‌شود اما دانشگاه‌هایی که هیات ممیزه ندارند، پرونده اعضای هیات علمی آنها باید به هیات ممیزه مرکزی ارجاع داده شود.

ملاک نهایی پذیرش درخواست ارتقای اعضای هیات علمی، رای‌گیری در هیات ممیزه است و تاریخ اجرای حکم ارتقا از تاریخ تصویب هیات ممیزه دانشگاه یا مرکزی است و هیات ممیزه موظف است تا سه ماه از تاریخ دریافت پرونده تکمیل شده، رای خود را درباره آن پرونده اعلام کند.

متقاضیان ارتقای مرتبه و کمیته‌های هیات‌های بررسی می‌توانند برای اطلاع از امتیازات پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و … و نحو محاسبه امتیازات و فعالیت‌های موردنیاز برای ارتقا فایل‌های زیر را مطالعه کنند.

دانلود آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی

دانلود شیوه نامه اجرایی آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۳ دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب. بنده هم دقیقا آخرین ورژن آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی را دنبال می کنم. چیزی که توی این سایت هست مصوب اسفند ۹۴ هست میخواستم ببینم بعد از اون ورژن جدیدی نبوده . ممنون میشم اگر پاسخگو باشید و ورژن جدید را برایم ارسال بفرمایید.

  2. با سلام
    در صورتی که امکان دارد آیین نامه ارتقا و شیوه نامه ارتقا اعضا هیئت علمی در سال ۹۶ و سال ۹۵ یا۹۴ را کامل برای بنده ارسال بفرمائید.چون هرچه سرچ میکنم درست پیدا نمیکنم.
    من دنبال مطالبی هستم که اگر دانشگاهی در طی مراحل مختلف بررسی پرونده ارتقا دچار تخلف شود را بدانم
    بطور مثال چه افرادی باید در کمیته منتخب باشند و چه شرایطی را داشته باشن
    ویا بررسی پرونده ارتقا در کمیته منتخب حداکثر ۶ ماه است …..

    • سلام
      شب تون بخیر
      پوزش بابت مزاحمت
      منم دنبال آئین نامه ارتقا مرتبه اعضا هیات علمی وزارت بهداشت در سال ۹۶ و ۹۵ هستم.
      گفتم شاید پیدا کرده باشید.
      در صورت امکان من را در این مورد یاری بفرمایید
      بیشتر دنبال جدول امتیاز دهی ماده ۳ پژوهشی شامل داوری مقالات و خلاصه مقالات چاپ شده در کنگره ها هستم.
      اگر جدول مربوطه را دارید درصورت امکان لطف بفرمایید
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *