خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌

تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه‌

بر اساس آخرین مصوبه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدرسان با مدرک کارشناسی ارشد این دانشگاه به اعضای هیأت علمی با عنوان مربی فنی تبدیل وضعیت می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: هرچند که آموزشکده های ما از قبل در آموزش و پرورش فعال بودند اما از سال ۹۰ ضمن تجمیع به دانشگاه تبدیل شدند و بنابراین سابقه این دانشگاه تنها ۵ سال است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: تا پیش از سال ۹۰ به دلیل ساختار آموزش و پرورشی به جای هیات علمی، در آموزشکده های خود معلم داشتیم و تنها ۵۰ هیات علمی به کار گرفته شده بودند.

وی از اقدام و مصوبه جدید هیات امنا مبنی بر تطبیق کادر آموزشی خبر داد و عنوان کرد: بر اساس این مصوبه مدرس یا دبیر با مدرک کارشناسی ارشد به مربی فنی و یک هیات علمی تبدیل می شود. در واقع لفظ فنی به این دلیل است که اعضای هیات علمی ما با سایر دانشگاهها متفاوت باشند چون دانشگاهها افراد با مدرک کمتر از دکتری و استادیار را استخدام نمی کنند.

شفیعی با بیان اینکه فردی که در سطح مربی قرار می گیرد باید به انجام کار فنی علاقه داشته باشد، گفت: علاوه بر ۸۰۰ نفر از کادر آموزشی که اخیرا هیات علمی شدند، ۱۴۰ نفر را بصورت هیات علمی جذب کرده ایم که از سال ۹۱ مراحل کاری آنها مانده بود و هم اکنون در دست اقدام (برای حدود ۷۰ نفر ازآنها مجوز جذب از سوی وزارت علوم صادر شده) است.

به گفته وی، وزارت علوم در ارائه ردیف ها برای جذب اعضای هیات علمی محدودیت های خاص خود را دارد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *