خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعطای کمک مالی به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در ازای فعالیت‌های پژوهشی

اعطای کمک مالی به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در ازای فعالیت‌های پژوهشی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای کمک مالی به اعضای هیأت علمی این دانشگاه در قالب طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی، پژوهانه، فرصت مطالعاتی و ثبت اختراع خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را در طرح‌های پژوهشی، طرح‌های برون‌دانشگاهی اعلام کرد و گفت: «اما از طرفی با توجه به زمانبر بودن دستیابی اعضای هیات علمی تازه استخدام شده به بلوغ و شناخته شدن در جامعه بیرون از دانشگاه از سوی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه پروژه برون‌‌دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی حمایت از این نوع اعضای هیات علمی را وظیفه خود می‌داند.»

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «با توجه به اینکه برخی از طرح‌ها فقط به ارائه مقاله منتهی و برخی دیگر منجر به دانش فنی و ثبت اختراع می‌شوند متناسب با نوع و محصول پیش‌بینی شده برای طرح، از اعضای هیات‌ علمی حمایت می‌کنیم.»

او یکی دیگر از حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را در قالب طرح پژوهانه اعلام کرد و گفت: «اعضای هیات علمی متناسب با فعالیت‌های پژوهشی سالانه ارزیابی می‌شوند و براساس امتیازی که کسب می‌کنند اعتبار برایشان تعیین می‌شود که این اعتبار به معنای پول نیست،‌ یعنی عضو هیات علمی برای انجام سایر کارهای پژوهشی همچون فرصت مطالعاتی یا شرکت در کنفرانس‌ها و یا خرید دستگاه برای طرح، از محل اعتبارات پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.»

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حمایت دیگر را در قالب طرح‌های پایان‌نامه و رساله دکتری اعلام کرد و افزود: «در این راستا هم دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد و هم استاد راهنما حمایت می‌شوند که سقف حمایت ما برای “پایان‌نامه آزمایشگاهی” کارشناسی‌ارشد ۳میلیون و برای دکتری ۶میلیون تومان، برای پایان‌نامه “غیرآزمایشگاهی” کارشناسی‌ارشد یک میلیون و برای دکتری ۳ میلیون تومان است.»

او افزود: «سایر تسهیلاتی که برای اعضای هیات علمی قائل هستیم شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت مطالعاتی است، بخشنامه فرصت مطالعاتی که اخیرا صادر شد بیشترین حمایت از اعضای هیات‌ علمی را در بر می‌گیرد، یعنی در صورت تأیید برنامه اعضای هیات علمی که برای فرصت مطالعاتی می‌روند تا مدت ۹ ماه به طور کامل ماهیانه ۲۵۰۰ دلار از دانشگاه کمک مالی خواهند گرفت و در صورت نیاز تا ۳ ما هم قابل تمدید است که برای این ۳ ماه از حقوق خودشان استفاده می‌کنند.»

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره تشویق انتشار مقاله گفت: «بالاترین میزان تشویق را برای اعضای هیات علمی و دانشجویان در نظر گرفته‌ایم. برای ثبت اختراع نیز همه هزینه‌های ثبت اختراع ملی را با حمایت‌های خود دانشگاه پوشش می‌دهیم. اگر ثبت اختراع مورد تایید مراجع ذیربط قرار بگیرد صاحبان اختراع می‌توانند تا یک و نیم برابر ارزش یک مقاله ISI جایزه نقدی بگیرند.»

او افزود: «برای ثبت اختراعات بین‌المللی نیز بیشترین سطح حمایت را داریم، پیرو تفاهم‌نامه‌هایی که با کانون ثبت پتنت منعقد کرده‌ایم، همه حمایت کامل از ثبت اختراع بین‌المللی از صفر تا صد را با هزینه‌های دانشگاه انجام می‌دهیم و در صورت ثبت نیز جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی برای صاحبان اختراع در نظر گرفته‌ایم. البته این مسائل مشروط بر این است که ثبت اختراع به اسم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از صاحبان اختراع باشد.»

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. دکتر اکرم گلشنی

    با درود و سپاس بسیار. این روند می تواند زمینه ترغیب استادان و دانشجویان را به انجام امور پژوهشی درست و روشمند فراهم آورد. ای کاش با ایده های خلاقانه استادان هم در زمینه امور پژوهشی استقبال میشه و طرح های خلاقانه و روشمند آنان در چرخه نظام بوروکراسی گرفتار نمی ماند. بنده به عنوان یک عضو هیات علمی ایده ای کار آمد و بار آور در زمینه مطالعات علوم انسانی به ویژه ادبیات فارسی در نگارش رساله های ارشد و دکتری دارم. چنانچه مسیولین ذیربط مایل به شناخت این ایده هستند و توجه داشته باشند با کمال میل حاضر به تشکیل جلسه برای توجیه این طرح خواهم بود. طرحی که بار علمی و کاربردی آن بسیار است هم سود مندی مالی و زمینه ساز افتخاراتی جدید برای دانشگاه آزاد.این طرح در هیچیک از دانشگاه های ایران اجرا نشده است
    با احترام: دکتر اکرم گلشنی( عضو هیات علمی واحد تهران مرکز، رشته ادبیات فارسی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *