خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تکذیب اخراج اساتید در دانشگاه علم و صنعت

تکذیب اخراج اساتید در دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بحث اخراج اساتید در دانشگاه علم و صنعت مطرح نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

خبرگزاری فارس در مصاحبه اخیر خود سوالاتی در خصوص اساتید این دانشگاه مطرح کرده است:

فارس: دانشگاه علم و صنعت در کنار پیشرفت‌های علمی محققانش با بحث‌های حاشیه‌ای هم رو به رو بوده است، بحثی در رابطه با انعقاد قراردادهای کوتاه مدت با اساتید دانشگاه مطرح می‌شود.

برخورداری: من این مسائل را به تازگی شنیدم در حالیکه این صحبت‌ها یکبار تابستان سال ۹۴ مطرح شد و به پایان رسید و به تازگی دوباره همان بحث‌ها را در برخی سایت‌ها کپی کردند، سال گذشته بحثی مطرح شد که بی ریشه بود و من به تفصیل پاسخ دادم.

 این یک کار قانونی به نفع خود افراد بود که ما با عده‌ای قرارداد ۶ ماهه بستیم که مشکلات‌شان را رفع کنیم تا پرونده آنها در آینده با مشکل مواجه نشود. همین کار هم انجام شد و قراردادها را بستیم و کسی به مشکل نخورد و حالا پس از یک سال دوباره این مسئله را مطرح کردند و گفتند که دانشگاه علم و صنعت ۱۰۵ نفر را اخراج کرده و پس از شکایت وزارت علوم این تعداد به ۵۰ نفر تقلیل یافته است و برخی هم گفتند ۴۰ نفر را اخراج کرده‌ایم.

فارس: این بحث به کجا رسید؟

برخورداری: من به وزیر علوم نامه نوشتم که شما چه وزیری هستید که در برابر چنین مسئله‌ای بیکار نشسته‌اید؟ وقتی ۵۰ استاد یک دانشگاه را اخراج کرده‌ایم چرا فوری بازرس نمی‌فرستید که پرونده را ببیند؟ معنی این کار این است که این بحث از اساس کذب است و حتی یک نفر هم اخراج نشده ولی برخی دوستان به دلایلی علاقه دارند حرف‌هایی بزنند و شایعاتی بسازند.

برخی اعضای هیأت علمی ما پرونده‌هایشان از سال قبل که استخدام شده بودند ناقص بود و اوایل در مرکز جذب پرونده‌های آنها به صورت نامنظم بسته شده بود که ما برای رفع مشکل این افراد قراردادهای ۶ ماهه یا سه ماه بستیم.

حتی عده‌ای بدون شرکت در فراخوان مرکز جذب استخدام شده بودند که این کار باطل است ولی من به جای اینکه با آنها قطع ارتباط کنم به گونه‌ای قرارداد بستیم که کارشان را ادامه دهند و مشکلات‌شان برطرف شود که به همین صورت هم انجام شد و ما مشکلات‌شان را برطرف کردیم و دوباره همه کارها قانونی انجام شد و بدون ایراد کارشان را انجام می‌دهند.

ولی اگر می‌خواستم بداخلاقی کنم همان زمان می‌توانستم بگویم استخدام شما مشکل دارد و با آنها قطع ارتباط کنم.

تمام این مسائل از تابستان سال گذشته تا شش ماه بعد از آن انجام شد و مشکلات برطرف شد ولی حالا پس از یکسال دوباره همین مسائل را مطرح می‌کنند.

حتی مسائلی که مطرح شده از نظر نوشتاری دقیقا شبیه نوشتار سال گذشته است و همان را کپی کرده‌اند.

هیچ فردی به خاطر ناقص بودن پرونده اخراج نشده است، یکسری مدارک ناقص بوده که ما سعی کردیم مشکلات‌شان برطرف شود و کارشان را ادامه دهند. نه اخراج کردیم و نه جریمه کردیم.

یک نفر را هم نمی‌توانید پیدا کنید که مشکلش برطرف نشده باشد.

در یک مقطعی ۱۲۰ نفر جذب شدند که به هر حال در بین این‌ها پرونده‌های ناقصی هم وجود داشته است ولی مشکلات برطرف شد که نقص پرونده نیز از سوی مرکز جذب با اخطار مواجه شد و ما جلساتی گذاشتیم تا این مشکلات برطرف شود.

مرکز جذب به صراحت گفته بود قرارداد پیمانی با این افراد خلاف است و به همین دلیل ما قرارداد شش ماهه با این افراد امضا کردیم در صورتیکه می‌توانستیم بر اساس همان نامه قطع ارتباط کنیم.

حتی به این افراد توضیح دادیم ولی برخی افراد علاقه دارند مسائل را به مسائل دیگری ربط دهند و توضیحات را نمی‌شنوند.

از زمانی که من بوده‌ام تا امروز یک نفر هم اخراج نشده است و شاخص‌های علمی دانشگاه نیز در حال پیشرفت است.

 

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *