خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » یک استاد به ازای ۲۷ دانشجو در دانشگاه خلیج‎فارس

یک استاد به ازای ۲۷ دانشجو در دانشگاه خلیج‎فارس

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج‌فارس گفت: به ازای هر ۲۷ دانشجو یک استاد در دانشگاه داریم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پرویز حاجیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سند راهبردی دانشگاه خلیج‌فارس اظهار داشت: سند راهبردی دانشگاه خلیج فارس جز نخستین سندهای راهبردی بود که تنظیم و در هیأت امنای دانشگاه تصویب شد.

وی افزود: برنامه‌های دانشگاه هم بر اساس سند راهبردی اجرا می‌شود به طور مثال بر اساس این سند در زمینه توسعه کمی، تا سال ۱۴۰۴، تعداد دانشجویان دانشگاه باید به ۹ هزار نفر برسد.

معاون دانشگاه خلیج فارس گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۲۱ دانشجو در دانشگاه خلیج فارس تحصیل می‌کنند که ۴ هزار و ۴۵۲ دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۷۳۰ دانشجو در مقطع ارشد و ۱۳۰ دانشجو هم در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

حاجیانی بیان داشت: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در مقطع کارشناسی، ۳۰ درصد هم در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه بومی و ۴۰ درصد غیربومی هستند که از این تعداد ۵۵ درصد دانشجوی دختر و ۴۵ درصد هم پسر هستند.

معاون آموزشی دانشگاه خلیج‌فارس با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۳ نفر دانشجو در دانشگاه خلیج فارس پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۴۷ نفر در مقطع کارشناسی و ۶۲۹ نفر هم در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۷ نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

حاجیانی اضافه کرد: ۲۷ رشته کارشناسی، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته در مقطع دکترا در دانشگاه خلیج فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: رشد دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۱۷ بوده و این رقم در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به ۱۶.۳ درصد رسیده است.

معاون دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بیان کرد: ۲۳۱ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس داریم که ۷۰ درصد استادیار، ۱۰ درصد دانشیار، ۱۸ درصد مربی و دو درصد هم استاد هستند.

حاجیانی گفت: نسبت هیأت علمی به تعداد دانشجو در دانشگاه خلیج‌فارس ۲۷.۳ است یعنی به ازای هر ۲۷ دانشجو یک استاد در دانشگاه داریم.

وی رشد رشته‌های دانشگاهی را رویکرد اصلی در توسعه دانشگاه عنوان کرد و گفت: امسال خواهان جذب بیشتر دانشجو در کنکور امسال بودیم به طور مثال در رشته کشاورزی ۵ رشته با ۳۰۰ نفر ظرفیت را درخواست دادیم که سازمان سنجش این رقم را به ۹۵ دانشجو تقلیل داد و نهایتا از ۹۵ نفر تنها ۴۵ نفر ثبت نام کردند.

 

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *