خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » روند نسبت استاد به دانشجو در حال نزدیک شدن به نقطه مطلوب

روند نسبت استاد به دانشجو در حال نزدیک شدن به نقطه مطلوب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس گزارش ارائه شده نزدیک به ۴۳۰۰۰ نفر در هشت سال گذشته به عنوان عضو هیئت علمی به مجموعه دانشگاه‌های کشور اضافه شده‌اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در پایان جلسه ۷۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد با اشاره به ارائه گزارش تلاش‌های صورت گرفته در خصوص جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور گفت: براساس گزارش ارائه شده نزدیک به ۴۳۰۰۰ نفر در هشت سال گذشته به عنوان عضو هیئت علمی به مجموعه دانشگاه های کشور اضافه شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: روند نسبت استاد به دانشجو در کشور با تلاش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به همراه دانشگاه آزاد در حال نزدیک شدن به نقطه مطلوب است.

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: در حوزه علوم پزشکی تعداد استاد به دانشجو نزدیک به ۱۰ به یک است که با توجه به تاکید بر کیفیت در این حوزه باید این عدد بهبود پیدا کند.

وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰۰ عضو هیئت علمی مورد نیاز است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: در بخش وزارت علوم نیز نسبت استاد به دانشجو به این صورت است که به ازای هر ۳۰ دانشجو یک عضو هیئت علمی داریم و این عدد باید به ۲۲ برسد.

دکتر مخبر دزفولی تاکید کرد: شیب جذب محققان و دانشمندان جوان به عنوان عضو هیئت علمی در مجموعه‌های علمی کشور قابل قبول است که هیئت‌های جذب در دانشگاه‌ها، هیئت‌های مرکزی در وزارتین و دانشگاه آزاد به همراه هیئت عالی جذب تلاش‌های خوب و مثمر ثمری را انجام داده‌اند.

وی افزود: رییس جمهور و اعضای جلسه از زحمات و خدمات همه کسانی که دست اندرکار این تحول بزرگ در مجموعه آموزش عالی کشور بودند تشکر و قدردانی کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: نکاتی نیز در این خصوص ارائه شد که مقرر شد در جلسه آینده با حضور دو وزیر علوم و بهداشت پیرامون این بحث تبادل نظر شده تا مشکلات پیش رو برطرف شود.

دکتر مخبر دزفولی تاکید کرد: اعضای هیئت علمی و محققین یکی از ارکان اصلی پیشرفت علمی در کشور هستند و حتما مشکلات این حوزه باید رفع شود.

وی گفت: برخی از مشکلات این حوزه در خارج از دانشگاه‌هاست و به عنوان مثال سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه ریزی باید حمایت لازم را در این زمینه انجام دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه دستور اول این جلسه تکمیل اعضای هیئت امنای جهاد دانشگاهی بود اظهار داشت: با پیشنهاد رئیس جهاددانشگاهی و رای شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر محسن قرنفلی، دکتر عبدالحسین شاهوردی و دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو به عنوان اعضای هیئت امنای جهاد دانشگاهی انتخاب شدند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *