خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » راهنمای ثبت‌‌نام در سامانه جذب هیأت علمی

راهنمای ثبت‌‌نام در سامانه جذب هیأت علمی

متقاضیان شرکت در فراخوان جذب هیأت علمی شهریور ماه ۹۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند از طریق سامانه نور رضوی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش وب سایت هیأت علمی، ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم از طریق سامانه نور رضوی فعال شده است. متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه و طی کردن مراحل زیر در فراخوان جذب هیأت علمی شهریور ماه ۱۳۹۵ شرکت نمایند.

۱- ایجاد حساب کاربری

با مراجعه به سامانه نور رضوی متقاضی می تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نماید.

1

با کلیک بر روی پیوند ایجاد حساب کاربری در قسمت پایین صفحه ورود متقاضی به این صفحه هدایت می‌گردد. در این صفحه کاربرانی که در سامانه ثبت نام اولیه انجام نداده‌ و فاقد حساب کاربری می‌باشند، قادرند با تکمیل اطلاعات نمایش داده شده، حساب کاربری جدید در سامانه به ثبت برسانند. اطلاعات دریافتی از کاربر به شرح زیر می‌باشد:

  • کد ملی (نام کاربری)
  • کلمه عبور
  • تکرار کلمه عبور
  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • ایمیل (پست الکترونیک)
  • تلفن همراه

کد امنیتی: در انتها نیاز است متقاضی کد امنیتی را که در پایین این کادر به شکل تصویری متشکل از چند شکل مربعی حاوی اعداد نمایش داده شده، وارد نماید. در صورت عدم توانایی در خواندن کد امنیتی با کلیک بر روی آیکون تولید مجدد که در شکل زیر با پیکان قرمز مشخص شده، کد امنیتی جدید را دریافت نماید.

2

در انتها لازم است کاربر موافقت خویش را در ارتباط با مطالعه راهنما و قوانین از طریق تیک زدن عبارت مربوطه در پایین صفحه اعلام دارد.

تأیید: با کلیک بر روی کلید تأیید در صورت وجود خطا اطلاعات مربوط به آن در کادر بالای صفحه نمایش داده می‌شود. بدیهی است در صورت عدم وجود خطا، ایجاد حساب کاربری با موفقیت به پایان خواهد رسید. در این مرحله پیام تصدیق مطابق آنچه در شکل زیر آمده، جهت اطمینان متقاضی بر روی صفحه نمایان می‌گردد. با نمایش این پیام فرد متقاضی لازم است جهت اطمینان سامانه از صحت اطلاعات وارده بر روی لینک فعال‌سازی حساب کاربری که به شکل خودکار به آدرس پست الکترونیک وی ارسال شده کلیک نماید تا حساب کاربری وی فعال گردد.

3

۲- ورود به سامانه

پس از ورود موفقیت آمیز متقاضی به سامانه، صفحه نخست شامل چارت نمایش دهنده مراحل ثبت نام و جدول فراخوان پیش روی وی قرار می‌گیرد. این چارت شامل سه بخش ۱) تکمیل رزومه ۲) پرداخت وجه و ۳) تعیین اولویت می‌باشد. سامانه پیگیری هر سه بخش را به شکل متوالی تا تأیید نهایی فرایند انجام می‌دهد. به منظور ادامه فرآیند ثبت، لازم است متقاضی از جدول فراخوان که خود شامل سه بخش ۱)تعیین وضعیت فعلی، ۲)مرحله بعدی و ۳)نام فراخوان می‌باشد، فراخوان فعال را انتخاب و مراحل بعدی را پی بگیرد. لذا با کلیک بر روی پیوند فراخوان فعال متقاضی وارد گام اول فرایند تحت عنوان تکمیل رزومه می‌گردد که توضیحات آن در بخش تکمیل رزومه راهنما قابل مشاهده است.

4

۳- تکمیل رزومه

گام اول در ورود اطلاعات به سامانه تکمیل رزومه است. متقاضی در این صفحه می‌تواند با مراجعه به نوارهای وضعیت که در شکل زیر با پیکان قرمز رنگ نشان داده شده است، درصد تکمیل فرآیند ثبت را مشاهده نماید.

5

لازمه تکمیل نوار وضعیت رزومه تکمیل سه زیر بخش اطلاعات شخصی، مستندات و معرفان می‌باشد. این سه زیر بخش از ستون سمت راست قابل انتخاب بوده که توضیح هر یک به شکل مجزا در ادامه آمده است.

۱-۳- اطلاعات شخصی

با کلیک بر روی دکمه اطلاعات شخصی از ستون سمت راست، شش زیر منوی اطلاعات هویتی، اطلاعات تماس، نشانی‌ها ، اطلاعات همسر  ، تحت پوشش و مدارک ایثارگری باز می‌شود، که هر زیر منو به طور مجزّا در راهنما توضیح داده شده است.

6

۲-۳- مستندات

در ستون سمت راست دکمه مستندات دریچه ورود کاربر به سامانه جهت ثبت اطلاعات و سوابق علمی پژوهشی خود است. زیر منوهای این بخش شامل احکام کارگزینی، رزومه علمی ،  تحصیلات دانشگاهی، تحصیلات حوزوی، خبرگان، پژوهشی، اجرایی، توانمندی‌ها، افتخارات، فرهنگی و اجتماعی و آموزش است. لازم به ذکر است که زیر منوهای اشاره شده در گام اول برای کاربر قابل مشاهده نمی‌باشند. در صورتی که کاربر هنگام ورود اطلاعات هویتی خود اذعان به داشتن هر یک از مستندات مذکور نماید زیر منوی مربوطه برای وی نمایان خواهد شد.

7

۳-۳- معرفان

با کلیک بر روی دکمه معرفان در ستون سمت راست متقاضی قادر است دو نوع معرف علمی و عمومی را وارد نماید. تعداد معرفین در هر بخش وابسته به تعریف سامانه در فراخوان مربوطه می‌باشد. چگونگی ورود اطلاعات در این دو بخش با عناوین مربوطه در راهنما قابل مشاهده است.

 ۴-۳- دریافت فایل رزومه

پس از پایان مرحله ورود اطلاعات در این صفحه نوار وضعیت رزومه به انتها رسیده و همزمان با آن فایل PDF خروجی نیز قابل مشاهده می باشد. فایل PDF خروجی حاوی اطلاعات وارده از سه زیر بخش مذکور است. در این مرحله فرد متقاضی می‌تواند با کلیک بر روی دکمه دریافت فایل، رزومه خود را دریافت نماید.

۴- پرداخت وجه

در صورتی که متقاضی تمامی اطلاعاتی درخواستی را وارد سامانه کند، همانطور که در تصویر مشاهده می‌گردد، نوار مربوط به نمایش روند تکمیل رزومه فرد به ۱۰۰% خواهد رسید و در این حالت است که متقاضی می‌تواند به مرحله بعدی که پرداخت وجه می‌باشد رفته و روند را ادامه دهد. برای این منظور می‌تواند به یکی از دو روش زیر عمل نماید:

  1. کلیک بر روی آیکون «صفحه نخست» بالای صفحه / کلیک بر روی «تکمیل رزومه» از چارت نمایشی مراحل / کلیک بر روی دکمه «پرداخت وجه و تأیید رزومه»
  2. کلیک بر روی آیکون «صفحه نخست» بالای صفحه / کلیک بر روی «پرداخت وجه» از چارت نمایشی مراحل

8

پس از وارد شدن به صفحه پرداخت وجه که در تصویر مشاهده می‌شود و قبل از کلیک بر روی دکمه پرداخت موارد زیر قابل تأمل است:

  • لازم است متقاضی به مبلغ مورد نیاز که در قسمت توضیحات صفحه پرداخت درج گردیده توجه نماید.
  • در قسمت توضیحات فراخوانی که کاربر در حال پرداخت آن می‌باشد ذکر شده که لازم است کاربر آن را در نظر داشته باشد.
  • هزینه مذکور بعد از پرداخت غیر قابل بازگشت می‌باشد.
  • قابلیت پرداخت با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب امکان پذیر می‌باشد.

پس از مطالعه توضیحات و اطمینان از صحت آن‌ها بر روی دکمه پرداخت به منظور هدایت شدن به درگاه پرداخت اینترنتی کلیک کنید.

9

۵- تعیین اولویت

در پایان متقاضیان می توانند نسبت به ثبت اولویت های مدنظر خود اقدام فرمایند.

 

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۲۵ دیدگاه

  1. با سلام و احترام،
    در زمان تعیین ۳ اولویت مجاز، ظاهرا این امکان وجود ندارد که اولویت اول، دوم و سوم را مشخص کنیم. چطور ترتیب این اولویت ها را باید مشخص کرد؟ ظاهرا بعد از انتخاب سه اولویت طبق حروف الفبا اولویت ها به نمایش در می آید.

  2. سایت مشکل داره ثبت نام نمیشه

  3. درود بر دوستان. آیا دانشجویی که از رساله دکتری خود دفاع نموده ولی هنوز فرایند تسویه با دانشگاه و اخذ مدرک را طی ننموده، می‌تواند در فراخوان شرکت نماید؟

    • درود بر دوستان. آیا دانشجویی که از رساله دکتری خود دفاع نموده ولی هنوز فرایند تسویه با دانشگاه و اخذ مدرک را طی ننموده، می‌تواند در فراخوان شرکت نماید؟

  4. سلام بنده چطور متوجه بشم اطلاعات ذخیره شد . چون وقتی بر میگرم به عقب اطلاعات ذخیره نشده است

  5. سلام. من قبلا ثبت نام کردم در سایت. الان میخام ادامه ثبت نامم رو انجام بدم. همش خطای رمز اشتباه است میدهد. در صوتیکه رمز جدید هم گرفتم. لطفا راهنمایی کنید؟

  6. سایت که مشکل داره چطوری ثبت نام کنیم ؟

  7. سلام
    در پاسخ به سوال اکثر دوستانی که دانشجوی دکتری هستند، خیر نمیتوانید ثبت نام کنید.
    ثبت نام دانشجویان دکتری در اردیبهشت ماه هست که فراخوان بورسیه ها هست. این فراخوان
    جذب برای کسانی هست که از دکتری خود دفاع کرده اند.

  8. باسلام دانشجوی در حال گذراندن امتحان جامع میتونه شرکت کنه

  9. حمید رحیمی مهربان

    با سلام
    مشکلی در ثبت نام بنده به وجود آمده و پیغام این مشکل این است که این کد ملی قبلا در سامانه ثبت نام شده است.در صورتی که بنده فقط یکبار به خاطر دریافت کد شناسه حق التدریس در سایت آموزش ثبت نام نموده ام.ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. سلام
    افراد با داشتن کارشناسی ارشد هم میتونن توی این جذب شرکت کنند؟؟؟؟

  11. هزینه ثیت نام برا موسسات غیرانتفاعی چقدره؟

  12. بعد از تکمیل اطلاعات و دریافت pdf ظرف چه مدت باید داده ها را تایپ کرد و دوباره ارسال کرد.

  13. هزینه ثبت نام چقده؟

  14. سلام. ایا شرط سنی هم داره یا خیر؟

  15. باسلام.آیا دانشجویان ترم ۱ دکتری هم در این فراخان میتوانند شرکت کنند؟

  16. سلام من هر کاری می کنم عکس روزمه دانلود نمی شود و گزینه ای جهت دانلود عکس وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید

  17. سلام
    آیا دانشجوی دکتری می تواند در این فراخوان ثبت نام کند؟ در حالی که اعلام نیاز دکتری تخصصی می باشد؟

  18. باسلام
    اینکه در فراخوان زده شده مقطع دکتری تخصصی
    خواستم بدونم ما که امتحان جامع رو دادیم میتونیم
    در فراخوان ثبت نام کنیم یا نه ؟
    باید حتما رساله رو گذرانده باشیم.
    باتشکر

  19. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید شرایط ثبت نام چیه؟ الان من ترم سوم دکتری هستم میتونم ثبت نام کنم؟
    ممنون اگر راهنمایی فرمایید.

    • سلام،لطفا درخصوص اینکه دانشجوی دکتر یی که امتحان جامع روگذرانده باشه؛میتونی دراین سامانه ثبت نام کنه یا نه؟اظهار نظر فرمایید

  20. با سلام میشه لطفا بفر مایید کسانی که در فراخوان قبل شرکت کرده و هنوز جذب نشده اند چکار باید بکنند

  21. خیلی کامل و عالی بود
    مچکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *