خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پلمب مجمع صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

پلمب مجمع صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها

رئیس مجمع صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از پلمب این مرکز از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: مجمع اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با نظارت وزارت کشور فعالیت می‌کند و دلیل پلمب مجمع را نمی‌دانیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مرندی رئیس مجمع صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی بیش از ۱۵ سال است که فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی آغاز کرده و در حال حاضر پنجمین دوره این مجمع براساس انتخابات قانونی و رسمی مطابق قوانین وزارت کشور و با نظارت این وزارت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مجمع صنفی اعضای هیات علمی دارای پروانه فعالیت است، عنوان کرد: دفتر مرکزی ما از ابتدای فعالیت در ساختمان مرکزی وزارت علوم بوده است و ما مطابق اساسنامه مجمع، پیگیری حقوق مادی و معنوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را برعهده داریم.

مرندی گفت: مجمع صنفی اعضای هیات علمی حق انجام فعالیت‌های سیاسی و غیرصنفی را ندارد و با وجود اینکه در برخی دوره‌ها به خصوص دوره‌های اول،‌ اعضای مجمع فعالیت سیاسی داشتند ولی ما در این دوره به هیچ وجه اجازه این کار را ندادیم چون این کار خلاف اساسنامه مجمع است و ما تنها به دنبال تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت مادی و معنوی بودیم.

رئیس مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پلمب این مجمع خبر داد و گفت: حدود ۵ ماه پیش از سوی وزارت علوم یادداشتی به ما ارسال شد که بدون مقدمه اعلام کردند ما باید در طول سه روز اتاق مجمع را تخلیه کنیم که ما با رایزنی‌هایی خواستار دلیل این کار شدیم و در آن برهه این اقدام متوقف شد ولی دوباره پس از مدتی اعلام کردند که تا پایان خرداد ماه برای تخلیه مهلت داریم. ما تصور می‌کردیم که ممکن است سوءتفاهماتی مطرح شده باشد به همین دلیل از مسئولان مربوطه در وزارت علوم خواستیم تا جلسه‌ای با آنها داشته باشیم و توضیحات خود را ارائه دهیم که بارها برای برگزاری جلسه تلاش کردیم ولی جلسه‌ای برگزار نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دفتر مجمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی حراست وزارت علوم پلمب شده و ما خواستار این مسئله هستیم که بدانیم چرا یک مجمع صنفی که در پی تامین اهداف وزارت علوم مبنی بر تامین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است با این عملکرد مواجه می‌شوند، امیدواریم پلمب مجمع صنفی اعضای هیات علمی دلایل سیاسی و جناحی نداشته باشد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *