خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » حل مشکل اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

حل مشکل اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ به دنبال حل مشکل جذب مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهم بود؛ هر چند که این مسأله ربطی به وزارتخانه ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام آنان داده شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی در جلسه سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: اگر قرار است مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا همان حق التدریسی‌ها در دانشگاه مسئول جذب شوند، به ردیف اعتبار و امکانات نیاز است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش باید تا سقف ۶۰ هزار نفر جذب می‌کرد، اما در سال ۱۳۹۰ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد که این افراد نمی‌توانند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری شوند و بر استخدام این افراد در وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد.

فرهادی ادامه داد:‌ در سال ۱۳۹۳ و در پی شکایت برخی از حق‌التدریسی‌ها، دیوان عدالت اداری خواسته‌ آنان را رد کرد، اما برخی از اساتید و مدرسان حق‌التدریسی که زمینه جذب در هیات‌های علمی را داشتند، در فرایند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری قرار گرفتند. در حال حاضر نیز وزارتخانه به دلیل فقدان ردیف استخدامی، امکانات و بودجه نمی‌تواند بقیه این افراد را جذب کند و اساساً جذب حق‌التدریسی‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری محل قانونی ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وقتی با فریادها و صدای بلند هاجر چنارانی که از وی می‌خواست تا قول دهد طی چند ماه آینده زمینه استخدام مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای را حل کند، روبرو شد وعده داد: هرچند که این مساله به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ربطی ندارد، اما دنبال می‌کنم تا مجوز استخدام حق‌التدریسی ‌ها داده شود.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *