خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام ۱۵۰ دانشجوی دکتری به آلمان برای گذراندن فرصت مطالعاتی

اعزام ۱۵۰ دانشجوی دکتری به آلمان برای گذراندن فرصت مطالعاتی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در یک سال گذشته، ۱۴۰ پروژه مشترک علمی بین‌المللی عملیاتی شد و ۴۰ عضو هیئت علمی از فرصت مطالعاتی در مراکز دانشگاهی بین‌المللی استفاده کردند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالار آملی در نشست شورای مدیران وزارت علوم گفت: در یک سال گذشته نزدیک به ۱۵۰۰ استاد از کشورهای خارجی برای حضور در سمینارهای علمی و کارگاه‌های آموزشی به ایران سفر کرده‌اند که در میان آنها حدود ۳۵۰ دانشمند ایرانی مقیم خارج از کشور حضور داشته است.

وی افزود: در یک سال گذشته، ۱۴۰ پروژه مشترک علمی بین‌المللی عملیاتی شد و ۴۰ عضو هیئت علمی نیز از فرصت مطالعاتی در مراکز دانشگاهی بین‌المللی استفاده کردند و برای اعزام ۱۵۰ دانشجوی دکتری برای فرصت مطالعاتی به آلمان با هزینه مشترک دو کشور توافق شده است.

وی با تاکید بر تاثیر مثبت برجام بر همکاری‌های علمی بین‌المللی کشور گفت: به زودی هیئت‌های دانشگاهی مهمی از کشورهای فرانسه، اتریش و آلمان به ایران می‌آیند و در زمینه تقویت همکاری‌های علمی دو جانبه با مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها مذاکره می‌کنند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی ایران گفت: کشورهای اروپایی به وی‍‍ژه آلمان، ایتالیا و کشورهای چین و روسیه کشورهای همکار اصلی وزارت علوم در همکاری‌های علمی و دانشگاهی هستند و کشورهای همسایه مانند عراق، تاجیکستان و افغانستان نیز کشورهایی هستند که ایران می‌خواهد در رشد آموزش عالی این کشورها سهیم باشد.

وی گفت: دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان خارجی می‌تواند همزمان سرمایه‌های کشور را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی افزایش دهد و برای کشور بسیار سودمند باشد.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر این نکته که لازمه رشد علمی کشور تقویت همکاری‌های بین المللی است؛ اظهار داشت: دیپلماسی علمی، هزینه تحقیقات دانشگاهی را کاهش و حرکت به سوی استانداردهای جهانی را افزایش می‌دهد.

سالار آملی ضمن قدردانی از مدیران و مسئولان وزارت امور خارجه گفت: در زمان انجام مذاکرات هسته‌ای نظر سنجی که از دانشگاهیان در زمینه این مذاکرات صورت گرفت نشان داد که ۸۰ درصد دانشگاهیان کشور خواهان توسعه دیپلماسی علمی در چارچوب مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند که این حد حمایت قبلا سابقه نداشته است.

در ادامه این نشست، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان  با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: تقویت ارتباطات بین المللی  نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد و زود بازده نیست ولی در همین زمان کم نیز ما پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های بالادستی مانند برنامه‌های توسعه ، اهداف مهمی در زمینه جذب دانشجویان خارجی به کشور پیش بینی شده است که برای عملی شدن این اهداف باید ضمن هماهنگی فرا بخشی و فرا دستگاهی باید بسترها و زیر ساخت‌های لازم در دانشگاه‌ها برای جذب و اسکان دانشجوی خارجی ایجاد شود.

شورای مدیران وزارت علوم به صورت ماهانه و به ریاست تسلیمی قائم مقام وزیر علوم و در راستای هم‌افزایی بخش‌های مختلف وزارت علوم برگزار می‌شود.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *