خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تشکیل کمپین اعتراضی اساتید روانشناسی

تشکیل کمپین اعتراضی اساتید روانشناسی

اساتید روانشناسی در اعتراض به انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وزارت بهداشت درمان پزشکی کمپینی تشکیل دادند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، موافقت اخیر رئیس جمهور با نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر واگذاری تمام رشته هایی که به نحوی درگیر فعالیت های بالینی هستند، منجمله روانشناسی بالینی، خانواده درمانی و تعداد زیادی رشته دیگر به این وزارتخانه، اعتراض اساتید روانشناسی وزارت علوم را در پی داشت.

این اساتید معتقدند براساس برخی از دلایل نباید رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت منتقل شود. به گفته آنها امکانات هیات علمی، آزمایشگاه‌ها و فضای لازم برای این رشته در وزارت علوم بیش از وزارت بهداشت فراهم شده است.

وظیفه اصلی فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی صرفا درمان نیست، آنها در کنار فعالیت درمانی، فعالیت آموزشی، پژوهشی بر روی پیشگیری سطح اول نیز تمرکز دارند که با ارایه خدمات مراکز خدمات مشاوره، می توانند کمک بسیار زیادی برای پیشگیری سطح اول داشته باشند.

همچنین معتقدند، محتوای درسی روانشناسی بالینی در کارشناسی ارشد و دکتری کمتر رنگ بوی پزشکی دارد و عمدتا در چارچوب علوم انسانی بوده، چون موضوع آن انسان است و به انسان باید از این زواریه توجه شود تا نگاه زیست پزشکی که در  وزارت بهداشت وجود دارد.

برهمین اساس اساتید روانشناسی نسبت به این مساله موضع گیری کرده و کمپین اعتراضی را نیز در این زمینه راه اندازی کردند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. بعید است به نتیجه برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *