خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش سهمیه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل

افزایش سهمیه فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری گفت: با توجه به کاهش حکم بورس خارج، دوره های فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری داخل افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۶۳ درصد فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت دانشجویان دکتری افزایش داشت به طوریکه در سال ۹۳ یک هزار و ۳۴۸ دانشجو دکتری داخل از فرصت مطالعاتی استفاده کردند. بر اساس آن یک هزار و ۱۱۰ دانشجو برای استفاده از این دوره به خارج کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان  امور دانشجویان افزود: با توجه به مفید بودن این دوره‌ها، درخواست های زیادی از دانشگاه‌ها برای برگزاری این دوره ها ارایه شده است دانشجویان در این دوره‌ها می توانند بخشی از مشکلات پژوهشی خود را حل کنند.

وی افزود: همچنین استفاده از فرصت های مطالعاتی موجب افزایش اعتماد به نفس دانشجویان دکتری می‌شود چرا که در مراجعه به دانشگاه های بزرگ خارج از کشور پروژه هایی که انجام می‌دهند همه در مرز دانش است و این مساله کمک می کند دانشجویان با اعتماد بیشتری تحصیل کنند.

صدیقی تصریح کرد: افزایش سهمیه فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری داخل در سال جاری نیز حرکت مناسبی برای تقویت دوره های دکتری داخل و پایان نامه های دانشجویی است.

وی ادامه داد: دانشجویان در این دوره‌ها می توانند مشکل کمبود دستگاه‌ و مواد آزمایشگاهی را که با آن مواجه هستند را از طریق دانشگاه های خارج کشور تامین کنند و کار تجربی خود را آنجا انجام دهند.

صدیقی افزود: همچنین در این دوره ها دانشجویان از مشورت استاد راهنمای خارجی برخوردارند که در کیفیت دوره دکتری تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: استقبال دانشگاه ها از این دوره ها بسیار زیاد است اما مشکلات اعتباری ما بیشتر از این اجازه نمی دهد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *