خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تعهد پذیرفته‌شدگان دکتری خارج کشور به تدریس در دانشگاه دارای سهمیه

تعهد پذیرفته‌شدگان دکتری خارج کشور به تدریس در دانشگاه دارای سهمیه

رئیس سازمان اموردانشجویان گفت: محل خدمت دانشجویان بورس خارج بعد از بازگشت به کشور، دانشگاه محل سهمیه است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی صدیقی رییس سازمان اموردانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به فارغ التحصیلان زیاد دانشگاهی و آمادگی آنها برای ورود به دانشگاه بعنوان عضو هیئت علمی، دیگر دانشگاه‌ها نیاز به بورسیه ندارند و از این رو در سال ۹۴ حکم بورس خارج خیلی کم داشتیم. همین کمتر شدن تقاضا برای بورس خارج باعث شد، بورس را به سمت رشته‌های خاص ببریم، یعنی درواقع رشته‌هایی که در اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور است.
وی افزود: بر همین اساس سال گذشته با تفویض اختیاری که به دانشگاه‌ها داده شد، آنها سهمیه مورد نیاز خود را برای بورس خارج اعلام کردند و بعد از بررسی، در رشته‌هایی خاص در بین رشته‌‌ای‌ها که هنوز در کشور کمبود داریم، حدود ۱۹۲ سهمیه در آزمون دکتری پیش بینی شد.
صدیقی با بیان اینکه متقاضیان بورس می توانند دانشگاه‌های داخل و خارج را انتخاب کنند، بیان کرد: همان دانشگاه محل سهمیه، مراحل مصاحبه را انجام می دهد و بعد از پذیرش و تائید، کار اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی، اخذ وثیقه و کنترل پیشرفت تحصیلی همه زیرنظر دانشگاه محل سهمیه و محل خدمت دانشجو بعد از بازگشت به کشور نیز همان دانشگاه محل سهمیه است.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان یادآور شد: امیدواریم با این تفویض اختیار، مشکلات در بورس خارج از کشور حل شود چون در گذشته دانشگاه‌ها برای به خدمت گرفتن دانشجویان بورسیه‌ای که مصاحبه و شرکت در آزمونشان از طریق وزارت علوم بوده و بعد از اتمام بورس به کشور بازگشته بودند، اعلام نیاز نمی کردند.

همچنین ببینید

تغییر فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *