خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » لزوم استفاده از اساتید تمام وقت در دانشگاه آزاد

لزوم استفاده از اساتید تمام وقت در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه باید برای جذب متقاضیان دارای مدرک دکترا برنامه ریزی کرده و آنها را جایگزین نیروهای حق التدریسی خود کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید میرزاده در دویست و پنجاه و ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در استان آذربایجان غربی گفت: موافقت با افزایش رشته محل های کارشناسی ارشد این استان از ۶۸ رشته در سال ۹۲ به ۲۲۳ رشته در سال ۹۴ و ایجاد ۳۴ رشته دکترای تخصصی، امری تصادفی نبوده بلکه ارتقای شاخص های لازم مانند اصلاح هرم هیات علمی و توسعه امکانات آموزشی و پژوهشی از دلایل اصلی این موافقت به شمار می رود.

وی با اشاره به گسترش بی رویه موسسات آموزش عالی در دولت گذشته گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۸۵۵ موسسه آموزش عالی در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود ۸۹ موسسه به رقابت با واحدهای استان آذربایجان غربی می پردازند به همین خاطر مسئولان این استان باید به دنبال تمهیداتی برای کاهش چالش های پیش رو باشند.

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: در سال ۸۳ سهم حضور دانشگاه آزاد در تمامی استان ها بالای ۵۰ درصد بود اما به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست دولت گذشته و از دیگر سو کاهش جمعیت جوان کشور این سهم کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

میرزاده جذب سالانه ۵ هزار عضو هیات علمی را یکی از دستاوردهای این دانشگاه طی مدت اخیر برشمرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده تا سال آینده بیش از ۱۰ هزار عضو هیات علمی به مجموعه اعضای هیات علمی تمام وقت این دانشگاه افزوده خواهد شد و این در حالی است که دو مجموعه بزرگ دولتی وزارت بهداشت و وزارت علوم در مجموع حدود ۲ هزار نفر جذب هیأت علمی در این سالها داشته اند.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *