خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیات علمی

تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیات علمی

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از تصویب آیین‌نامه دستورالعمل تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تعداد اعضای هیات علمی، توسط هیات امنای این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر مسعود شریفی در نشستی که به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد گفت: هنگامی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش جدا شد، ساختار به معنی واقعی تغییر نکرد و ما به دنبال این هستیم که همه مسائل با وزارت علوم تطبیق پیدا کند. یکی از مسائلی که بین وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای تفاوت وجود دارد، این است که دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم دارای هیات علمی هستند، در صورتی که کادرآموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از مدرس، هنرآموز و دبیر تشکیل شده است.

شفیعی ادامه داد: به وزارت علوم درخواست دادیم که نیروهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان اعضای هیات علمی شناخته شوند اما وزارت علوم اعلام کرد که طبق قوانین چنانچه فردی می‌خواهد عضو هیات علمی شود، باید مقالات ISI به چاپ برساند، اما آیا مدرسان ما قادر به چاپ این مقالات هستند؟

وی با بیان این که ۵۰ نفر از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اعضای هیات علمی هستند، گفت: سعی می‌شود طبق این آیین‌نامه مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیات علمی معادل‌سازی شود. در همین راستا دکترای تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان استادیار فنی، کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای به عنوان مربی حرفه‌ای و کارشناسی به عنوان آموزش‌یار فنی شناخته می‌شود. باید توجه کرد که این افراد تطبیق داده شده‌اند و تبدیل نشده‌اند زیرا اگر می‌خواستند تبدیل شوند، باید دارای مقاله ISI بودند.

همچنین وزارت علوم اعلام کرد که ممکن است فردی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان استادیار شناخته شود. در صورتی که شرایط استادیار بودن را ندارد و چنانچه به دانشگاه دیگری برود، و بخواهد با عنوان استادیار فعالیت کند، مشکل پیش خواهد آمد.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *