خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای جذب ۲۰ هزار عضو هیات علمی در ۵ سال آینده

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای جذب ۲۰ هزار عضو هیات علمی در ۵ سال آینده

عضو هیات اجرایی جذب استان تهران دانشگاه آزاد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این دانشگاه، در ۵ سال آینده ۲۰ هزار نفر عضو هیات علمی جذب می‌شوند که این مسئله یک فرصت برای نظام است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

جواد محمدی عضو هیات اجرایی جذب استان تهران دانشگاه آزاد در گفت‌وگو خبرگزاری فارس، با بیان این که استانداردسازی میزان نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌ها یکی از شاخص‌های پیشرفت علمی کشور است، گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه جذب اعضای هیات علمی در سال ۸۷ روند جذب افراد متخصص و متعهد و متدین در مراکز آموزش عالی تسهیل شد و با این مصوبه در ۵ سال اخیر بیش از ۳۸ هزار نفر جذب و ارتقاء مرتبه یافته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که در ابتدای انقلاب اسلامی ما ۵ هزار و ۶۰۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها داشتیم و تا قبل از اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این تعداد به حدود ۳۲ هزار نفر رسیده بود.

محمدی با اشاره به آمارهای پایگاه های استنادی دنیا، گفت: ما در دنیا شاهد رشد جایگاه ایران در عرصه‌های مختلف علمی هستیم، در حالی که جمعیت کشور ما یک درصد جمعیت دنیاست ولی تولید علم ایران ۱.۵ درصد تولید علم دنیا را تشکیل می‌دهد که مهم‌ترین عامل این رشد در کشور منابع انسانی از جمله اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی ادامه داد: کشور ما در عرصه‌هایی که بیشترین تحریم را داشت بیشترین رشد را شاهد بوده است و ما توانستیم به فضل پروردگار و تکیه بر استعداد‌های داخلی کشورمان تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم که در این موفقیت عوامل متعددی مانند سیاستگذاری و راهبری درست شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز تلاش شبانه روزی و مخلصانه محققان و دانشمندان ایران اسلامی دخیل بودند.

محمدی اضافه کرد: وزارت علوم و بهداشت ظرفیت محدودی برای جذب اعضای هیات علمی دارند و این محدودیت را دانشگاه آزاد می‌تواند جبران کند و با جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی مانع از خروج جوانان ما از کشور شده و زمینه خدمت آنها را در نظام اسلامی فراهم کند. بر اساس برنامه‌ریزی این دانشگاه در ۵ سال آینده ۲۰ هزار نفر عضو هیات علمی جذب می‌شوند که این مسئله یک فرصت برای نظام است.

وی گفت: دانشگاه آزاد در استان تهران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دانشجو دارد و با توجه به نیاز به تامین عضو هیات علمی و بررسی پرونده‌های متقاضیان و جذب آنها یکی از هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی موفق در کشور هیات اجرایی جذب در استان تهران است.

 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

۳ دیدگاه

  1. سلام:کی اطلاع رسانی می کنید

  2. داشتن مدرک دکتری یا دانشجوی دکتری بودن یکی از شروط است . نمی دونم هنوز ۵ سال قبل گامل نشده چطوری برای ۵ سال اینده برنامه ریزی شده؟

  3. سلام و وقت بخیر
    شرایط جذب هیئت علمی و ثبت نام چطوریه؟ کی اعلام میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *