خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پیگیری مشکل وضعیت قرارداد اعضای هیأت علمی پیام نور در مجلس

پیگیری مشکل وضعیت قرارداد اعضای هیأت علمی پیام نور در مجلس

عضوکمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای کمیسیون مذکور، در نامه ای به مراجع ذی ربط مشکل وضعیت قرارداد اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور را پیگیری می‌کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر قاسم جعفری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به نتیجه رایزنی اعضای کمیسیون آموزش مجلس و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور شامل دستیارها، قراردادی ها و پیمانی های مشروط که نسبت به وضعیت قرارداد خود اعتراض داشتند، گفت: مشکل این افراد باید توسط وزارت علوم حل شود.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور یک طیفی از مشکلات را در این جلسه مطرح کردند، برخی از این اعضاء، تحت عنوان «پیمانی مشروط» جذب بودند، یعنی شروطی برای آنها در نظر گرفته شده است که اگر این شروط در یک بازده زمانی مشخص یعنی تا آخر بهمن ماه سال جاری،حاصل نشود، قرارداد آنها انفصال پیدا می کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: برخی دیگر، مجوز هیات امنا نداشتند، برخی مشکل ادامه تحصیل داشتند، به برخی از اعضای هیات علمی، زمان جذب اعلام شده بود که نمی توانند در دوره دکتری شرکت کنند ولی اکنون یکی از دلایل انفصال قرارداد آنها نداشتن مدرک دکتری است. از سوی دیگر برخی صلاحیت عمومی‌ شان تایید نشده و برخی نیز موارد خاصی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه دانشگاه پیام نور نیز تلاش می کند، به این افراد کمک کند. برخی از موارد در پرونده اعضای هیات علمی مذکور وجود دارد که اصلا به دانشگاه پیام نور مربوط نیست و خارج از اختیارات این دانشگاه است. مانند تشکیل نشدن جلسه هیات امنا که این جلسه باید با حضور وزیرعلوم تشکیل شود.

جعفری افزود: بررسی صلاحیت عمومی افراد یکی دیگر از مشکلاتی است که رفع آن تنها با دانشگاه پیام نور مربوط نمی شود. براساس قانون، بعد از استعلام دستگاه های مربوطه باید پاسخ استعلام در زمان تعیین شده توسط دستگاه ها ارایه شود و اگر این کار صورت نگیرد این مشکل متوجه دانشگاه پیام نور نیست.

جعفری یادآورشد: ظاهرا مشابه مشکلات اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در دیگر دانشگاه های کشور نیز مطرح شد و ضروری به نظر می رسد که وزیر علوم مسیر این برخوردها را بازنگری کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش نیز این مساله را بررسی کردند و در نامه ای به مراجع ذی ربط این مساله را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش مهر، اخیرا جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت قراردادهای خود و رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *