خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » معرفی دانشگاه های دارای بیشترین استاد نمونه

معرفی دانشگاه های دارای بیشترین استاد نمونه

رئیس مرکز هیأت امنا و هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم فهرست دانشگاه هایی که تا کنون دارای بیشترین تعداد اساتید نمونه بوده اند را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اصغر رستمی امروز در مراسم تقدیر از اساتید نمونه دانشگاهها در دانشگاه علامه گفت: از سال ۷۰ انتخاب اساتید نمونه سالانه در وزارت علوم انجام می‌شود و دستورالعمل آن سالانه بازنگری و نتیجه بازنگری به وزیر علوم منعکس می‌شود.

وی ادامه داد: برای تعیین اساتید نمونه کمیته‌ای تشکیل شد که امتیاز این اساتید را در چهار محور آموزشی، پژوهشی، اجرایی و فرهنگی بررسی کرد و بر اساس امتیازی که ارائه شد، اساتید انتخاب شدند. حداقل امتیاز برای شرکت استادتمام در انتخاب استاد نمونه ۲۱۰ و امتیاز دانشیار ۱۵۰ است.

رستمی افزود: فرمی به اساتید نمونه ارائه شد تا اطلاعات خود را در آن ثبت کنند. کمیته اجرایی برای بررسی این فرم‌ها در دانشگاهها تشکیل شد که متشکل از معاونت‌های دانشگاه، روسای دانشکده، دو مدیر گروه و ۳ تن از اعضای هیات ممیزه بودند که نتیجه را به وزارت علوم اعلام کردند.

وی افزود: سپس کمیته‌ای در وزارت علوم تشکیل شد که معاون آموزشی رئیس این کمیته و معاونان فرهنگی و پژوهشی نیز عضو این کمیته هستند. اساتید نمونه بر اساس شاخص‌هایی که ارائه شده، در این کمیته ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: از سال ۷۲ تاکنون ۳۵۹ عضو هیات علمی به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند که ۴۲ نفر آنها از دانشگاه تهران، ۲۴ نفر از دانشگاه بهشتی، ۲۲ نفر دانشگاه فردوسی مشهد، ۲۲ نفر دانشگاه شریف، ۲۱ نفر دانشگاه امیرکبیر، ۲۱ نفر دانشگاه اصفهان، ۱۹نفر دانشگاه صنعتی اصفهان، ۱۹ نفر دانشگاه تربیت مدرس، ۱۷ نفر دانشگاه شیراز، ۱۷ نفر دانشگاه تبریز، ۱۷ نفر دانشگاه علم و صنعت، ۱۳ نفر دانشگاه چمران، ۱۲ نفر دانشگاه علامه، ۶ نفر رازی کرمانشاه، ۷ نفر دانشگاه الزهرا، ۵ نفر دانشگاه مازندران، ۳ نفر دانشگاه خواجه نصیر و … انتخاب شدند و امروز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ نفر از اساتید نمونه از دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه عالی دفاع ملی، باقرالعلوم، بوعلی سینا، اصفهان، شریف، شیراز و… انتخاب شدند.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *