خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ملاک اصلی جذب اعضای هیئت علمی، صرفا شایستگی علمی است

ملاک اصلی جذب اعضای هیئت علمی، صرفا شایستگی علمی است

حجت الاسلام رضوان طلب بیان کرد: مساله بومی گزینی یکی از اصول ما است چرا که برای ثبات و استمرار کار باید از نیروهای بومی استفاده کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام رضوان طلب در حاشیه بازدید از دانشگاه ولایت ایرانشهر به تشریح روند کنونی جذب هیئت علمی پرداخت و اظهار داشت: مرکز جذب هیئت علمی شبکه ای فاخر و مستحکم است که برخواسته از متن جامعه علمی می باشد و در هیچ کجای کشور همانند آن وجود ندارد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را بیش از ۳۸ هزار نفر ذکر کرد و افزود: برای جذب هیئت علمی هر سال دو نوبت در شهریور و بهمن فراخوان داده می شود و افرادی که تمایل دارند نام نویسی می کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: بیشترین سهم پذیرش با ۹۰ درصد از سوی دانشگاه ها صورت می گیرد به طوری که در شبکه جذب ۲۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی همکاری دارند.

دکتر رضوان طلب در بخش دیگری از سخنان خود، ملاک اصلی در جذب اعضای هیئت علمی را صرفا شایستگی علمی دانست و با بیان اینکه ملاک ما علم است و باید افراد توانمند در سامانه جذب هیئت علمی ثبت نام کنند گفت: هیچ‌کس با هیچ سفارش و مزیتی غیر از وزنه علمی نمی‌تواند وارد دانشگاه شود. مبنای ما بر شایستگی است و افراد پس از ثبت نام دعوت به مصاحبه خواهند شد و فردی که بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان هیئت علمی جذب می شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تصریح کرد: در بررسی صلاحیت های علمی، ما فقط پرونده‌ها را از نظر شکلی بررسی می‌کنیم، در حدی که استانداردهای مربوط به مقررات توسط کارشناس بررسی می شود و وارد جزییات نمی شویم. در بخش صلاحیت عمومی هم بررسی توسط دانشگاه انجام می‌شود و ما فقط تایید می‌کنیم.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

یک دیدگاه

  1. واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *