خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » مشکل جذب هیأت علمی رشته‌های هنری دانشگاه‌ها

مشکل جذب هیأت علمی رشته‌های هنری دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه تعداد اساتید هنر کم است، اعلام کرد: در جذب هیات‌علمی رشته های هنری با مشکل رو به رو هستیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر فرهنگ مظفر، در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های هنر گفت: هیچ یک از دانشگاه‌های هنر توسعه کمی و کیفی نیافته‌اند و رشته‌های هنر در جذب هیات‌علمی مشکل دارند.

وی افزود: دانشگاه های دولتی در تلاش هستند که هنر را در آموزش عالی با کیفیت ارایه دهند ولی تعداد استاد هنر کم است یعنی اساتید رتبه بندی شده، استادیار، دانشیار، استاد کامل بسیار کم است در دانشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز، شیراز استاد کامل بسیار کم است و تعدادی هم که بودند بازنشسته شدند .

رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزود: به تازگی تعداد دانشیارها افزایش یافته و باز دراین زمینه با مشکل اساسی مواجه هستیم.

مظفر ادامه داد: در حوزه هنر اساتید مهارتی داریم که در حوزه کاری خود در جهان استاد کامل هستند اما مدرک تحصیلی ندارد و ما آنها را مربی تلقی می کنیم، در صورتی که در حوزه کاری خود استاد کامل هستند، دراین مسایل یک مقدار خلط مباحث وجود دارد و باعث یک نوع پیچیدگی در اداره رشته های آموزش عالی در حوزه هنر شده است .

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود و اینکه دانشگاه های غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پیام نور در رشته های هنر ورود نکرده اند این رشته های همچنان نیاز به توسعه دارند اما توسعه ای که به صورت کمی و کیفی باشد.

وی با بیان اینکه باید دانشکده و رشته های جدید ایجاد شود، گفت: رشته های تخصصی حوزه هنر و صنایع دستی در حال فراموشی است. ما باید ظرفیت و تجهیزات ایجاد کنیم تا مردم وارد این رشته ها شوند و هنر به صورت آکادمیک ماندگار شود.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان افزود: دانشگاه هنر اصفهان در سال‌های اخیر دانشکده اقتصاد و کارآفرینی هنر، هنر، ادیان و تمدن‌ها و صنایع‌دستی را تاسیس کرده است.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

یک دیدگاه

  1. آقای دکتر لطفا به حال دانشجویان دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر اصفهان فکری بکنید. تعداد زیاد دانشجو و کم بودن استاد تخصصی مربوطه رساله ها را با مشکل جدی روبرو کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *