خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تلاش وزارت علوم برای اعطای وام دکتری به همه دانشجویان

تلاش وزارت علوم برای اعطای وام دکتری به همه دانشجویان

معاون پژوهشی وزارت علوم از ارایه نامه ای به دولت برای تامین اعتبار وام ویژه دکتری خبر داد و گفت: دراین نامه ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین اعتبار وام ویزه دکتری درخواست شده است .

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اختصاص وام ویژه دانشجویان دکتری گفت: بنای ما این است که وام دکتری به همه دانشجویان دکتری ارایه شود.

وی افزود: اما محدویدت اعتبار اقتضاء می کند به تعدادی وام تخصیص یافته و به تعدادی تخصیص نیابد، برهمین اساس وزرای مربوطه در نامه ای از دولت درخواست کمک برای تامین اعتبار وام ویژه دکتری کرده‌اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: دراین نامه از دولت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تامین اعتبار وام ویژه  دکتری درخواست شده است.

وی ادامه داد: آیین نامه پرداخت وام ویژه دکتری تنظیم شده و از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود. در آن آیین نامه مشخص کرده ایم که دانشجو از مقطعی که پروپزال وی تصویب می شود، شروع به انجام کار رساله می کند می تواند درخواست خود را برای دریافت وام ارایه کند.

احمدی یادآورشد: این وام درچند مرحله پرداخت می شود.

وی افزود: کف این وام ۵۰۰ هزارتومان است و دانشجویانی که رساله آنها کاربردی، تقاضا محور و در ارتباط با صنعت باشد ۱۰۰ هزارتومان نیز اضافه دریافت می کنند. یعنی ۶۰۰ هزارتومان دریافت می کنند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد و اینکه تعدادی از دانشجویان باید به دلیل کمبود منابع فیلتر شوند، یک سری امتیاز مانند مقاله و معدل برای ارائه وام مورد توجه قرار می گیرد. اما در کل بنای مااین است که این وام به همه پرداخت شود.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۴ دیدگاه

  1. با سلام آیا این وام قرض الحسنه است یا بهره دار؟ اگر دارای بهره بانکی است درصد آن چه مقدار می باشد؟ با تشکر از اطلاع رسانی شما

  2. با سلام
    ماهی ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومن دیگه؟!

  3. کلا پانصد هزار؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟///؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *