خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » جزئیات پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری

جزئیات پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری

نحوه اجرای مصوبه ستاد راهبری در مورد پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری در جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شد .

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۵۴ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر کبگانیان گزارشی از نحوه اجرای مصوبه ستاد راهبری درمورد پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری ارائه داد.

سپس، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در این زمینه خود را موظف به اجرای مصوبه ستاد راهبری می داند.

وی افزود: در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری اختصاص یافته است، ولی این مبلغ با توجه به تعداد دانشجویان دکتری ناچیز است.

 عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: به منظور حل این مشکل نامه‌ای به امضای وزرای علوم و بهداشت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تصمیم گیری نهایی پیرامون این موضوع به دولت نوشته شده است.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور هم در این زمینه گفت: ظرفیت حمایت بنیاد ملی نخبگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امسال ۴ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: ستادهای فناوری ذیل معاونت علمی فناوری هم در این زمینه حمایت های لازم را انجام داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: البته کمک های معاونت علمی و فناوری در جهت هدف دار کردن پایان نامه های دکتری و معطوف کردن این پایان نامه ها به سمت حل مشکلات کشور، پرداخت خواهد شد.

در ادامه جلسه بند ۵ حکم مقام معظم رهبری مدظله که مربوط به فعالیت ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش تهیه شده در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در این زمینه ارائه شد.

بعد از ارائه این گزارش، اعضا ضمن تأکید بر همکاری قوای سه گانه در اجرای نقشه جامع علمی کشور بر لزوم ارائه مرتب گزارش اجرای نقشه جامع به صورت دقیق و منصفانه و مشتمل بر موانع پیش رو و امکانات لازم نیز تأکید کردند.

دستور دیگر جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور” بررسی وظائف و مأموریت های جهاد دانشگاهی” درزمینه اجرای نقشه جامع علمی کشور بود.

بعد از ارائه گزارش تهیه شده پیرامون این موضوع، مقرر شد تا کارگروهی با عضویت معاون علمی فناوری رئیس جمهور، جهاد دانشگاهی و نمایندگان وزارت علوم به منظور باز نویسی سند مأموریت ها و وظائف جهاد دانشگاهی تشکیل شود.

 دستور دیگر جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، ارائه گزارش تشکیل” بنیاد ملی علم و فناوری ایران”  کشور بود.

در این گزارش با اشاره به سوابق و فعالیت های انجام شده در این زمینه و بررسی اساسنامه، وظائف، چشم انداز، راهبردهای ملی و اقدامات نهادهای مشابه در بیش از ۲۰ کشور جهان مواردی مانند ترکیب هیئت امنا، بودجه و امکانات این بنیاد، اهداف و وظائف بنیاد علم و فناوری و تأکید بر حمایتی بودن فعالیت های این بنیاد، بعد از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: استفاده از تجربیات قبلی در این زمینه، دقت در انتخاب ترکیب هیئت امنای این بنیاد و توجه به نقش بالادستی بنیاد علم و فناوری ایران.

پس از بیان نظرات اعضا، با رأی اکثریت اعضا مقرر شد تا ریاست هیئت امنا بنیاد بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *