خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » تازه ترین تصمیمات برای فعالیت اعضای هیأت علمی در دانشگاهها

تازه ترین تصمیمات برای فعالیت اعضای هیأت علمی در دانشگاهها

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تازه ترین تصمیمات برای فعالیت اعضای هیأت علمی در دانشگاهها، خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانیان پس از برگزاری جلسه دیگری از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و مهمترین مصوبات این جلسه را اعلام کرد.

وی درباره تازه ترین تصمیماتی که در خصوص انتخاب هیأت امنای دانشگاههای کشور مصوب شد، گفت: عضویت بلند مدت اعضای هیأت امنا یکی از مصوبات جلسه ستاد راهبری بود و اعلام شد تعیین این اعضا طوری نباشد که با تغییر روسای دانشگاهها، اعضای هیأت امنا تغییر یابند بلکه مدت زمان عضویتشان باید بیشتر از مدت زمان ریاست دانشگاهها باشد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با بیان اینکه مسئول اهداف کلان و راهبردی دانشگاههای کشور، هیأتهای امنا هستند​،​ ادامه داد: عضویت افراد دارای انگیزه و توانایی لازم یکی دیگر از شروط عضویت در هیأت امناست که در جلسه ستاد راهبری تصویب شد. در هیأت های امنا باید اعضای برجسته علمی، خیرین،کارآفرینان و فعالان بخشهای فرهنگی و اقتصادی استفاده شود و دارای رای باشند. نکته مهم دیگر اینکه در سیاست اجرایی شماره سه اعلام شد که اعضای هیأت علمی در انتخاب اعضای برجسته و عضو هیأت علمی در هیأت امنا نقش داشته باشند.

به گفته کبگانیان، اعضای هیأت امنا در منطقه محل استقرار آشنا باشند و افراد زیاد در مناصب دولتی نباشند، همچنین تایید صلاحیت اعضای پیشنهادی برای اعضای هیأت امنا در چارچوب ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به تصویب رسید. در حقیقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با هیأت های امنا به علت تایید صلاحیتشان، تعامل بسیار نزدیک خواهد داشت. بررسی صلاحیتهای اعضای هیأت امنا در شورا بر اساس آیین نامه هایی انجام می شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش مهر درباره مدت زمان حضور اعضای هیأت امنا، گفت: تعیین مدت زمان حضور اعضای هیأت امنا وابسته به آیین نامه هایی ست که آماده می شود اما در این جلسه تاکید شد که با تغییر یک یا دو عضو، سایر اعضا تغییر نکنند.

کبگانیان در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گفت: در این جلسه ابتدا سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری بررسی و جزئیات آن تشریح شد. همچنین در این جلسه تاکید بر افزایش حداقل ۴ درصدی بودجه تحقیق و پژوهش کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ تاکید شد و اعضا از مقام معظم رهبری تشکر کردند.

وی افزود: به منظور اجرای سیاستهای رهبری تا سال ۱۴۰۴ باید تلاشها و تصمیمات خوبی صورت گیرد، از جمله کاهش بودجه مورد نگرانی اعضا بود چون قانون مربوط به تخصیص نیم تا سه درصد دستگاهها برای پژوهش حذف شد و سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی حذف شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: در این سیاستها که ابلاغ شد به تنظیم ظرفیت دانشگاهها و اصلاح نظام پذیرش دانشجو اشاره شده است، البته شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور سیاستهای تنظیم ظرفیت را ابلاغ کرده است.

وی از کارگروهی متشکل از وزارتخانه های علوم، بهداشت، معاونت علمی فناوری، جهاد دانشگاهی و مرکز فناوریهای ریاست جمهوری خبر داد که تا دوماه آینده مسئول طراحی های لازم برای اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی مشخص می شود و شروع به کار می کند.

 

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

یک دیدگاه

  1. با سلام
    من دانشجوی ترم آخر ارشد نرم افزارم میتونم برای استخدام ثبت نام کنم ؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *