خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا سال آینده

افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا سال آینده

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت : براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ۹۴ باید ۱۲ هزار نفر عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شوند که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جذب شده‌اند

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ۹۴ باید ۱۲ هزار نفر عضو هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها شوند که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جذب شده‌اند.

وی افزود: تا پایان شهریور امسال هم که پورتال نام نویسی فعال بود حدود ۱۰ هزار نفرداوطب برای عضویت هیئت علمی ثبت نام کردند که بررسی پرونده‌های آنان نیز در حال انجام است.

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه در زمینه تحقیقات و پژوهش نیز دانشگاه‌های کشور هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و باید برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در طول ۲۰ سال گذشته و در زمان فعالیت همه دولت‌های گذشته به  گفتمان علم و فناوری تاکید داشتند و همچنان به این گفتمان پایبند هستند.

امید با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۶۰ دانشگاه در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است، گفت: علاوه بر ایجاد مراکز آموزش عالی، باید جذب نیرو برای فعالیت در این مراکز نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، میزان اعتبار اختصاصی به طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های کشور را ۵هزار میلیاردریال اعلام کرد و در زمینه همراهی خیرین در ساخت و سازهای دانشگاهی نیز افزود: اکنون در کشور ۱۷ هزارمترمربع فضای دانشگاهی به همت خیرین دردست ساخت است .

امید به بدهی دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت : هم اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال مجموع بدهی های دانشگاه‌ها است که این میزان بدهی به پیمانکاران حاصل اجرای بی ضابطه طرح‌های عمرانی، افزایش نرخ ارز و بحث تحریم‌ها است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با بیان اینکه نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان از دیگر پارامترهای مورد توجه در دانشگاه‌ها است گفت: این نسبت در دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰ درصد برسد.

امید با اشاره به نسبت سرانه فضای کالبدی دانشگاه‌ها گفت: برای هر دانشجو ۲۰ متر مربع باید در نظر گرفته شود که در حال حاضر در دانشگاه زنجان این میزان ۱۰ متر مربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در پایان گفت: دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر در استان باید محور توسعه قرار گیرد زیرا این دانشگاه جزو دانشگاه‌های معتبر کشور بوده و دانشجویان و استادان نخبه‌ای دارد.

 

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

یک دیدگاه

  1. آیا معدل کارشناسی ارشد اگر ۱۵/۷۲ باشد ولی در عوض مقاله در مجلات معتبر داشته باشی و در کارگاه های مختلف شرکت کرده باشی باز هم شانس پذیرفته شدن در دانشگاه ها باز هم نیست؟ حتی اگر دانشجوی دکترا باشی؟چرا خواهش می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *