خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اختصاص بورسیه به دانشگاههای کوچک و جدید

اختصاص بورسیه به دانشگاههای کوچک و جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان از توسعه جدی فرصت‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری در داخل کشور، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی صدیقی در اجلاس روسای دانشگاههای سراسر کشور در مشهد مقدس به ارائه سیاست‌های معاونت دانشجویی در بخش بورس و اعزام دانشجو پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد دانش آموختگان دکتری و امکان تأمین هیئت علمی، کاهش کمیت بورس خارج و داخل کشور را خواهیم داشت.

وی افزود: اختصاص بورسیه به دانشگاه‌های کوچک و جدید از طریق آزمون و تجدید نظر در آئین‌نامه مربیان صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

صدیقی در حوزه دانشجویان غیرایرانی به برنامه گسترده وزارت علوم در ارتباطات بین المللی اشاره کرد و افزود: کمک و مساعدت به دانشجویان شاهد و ایثارگر باید همراه با عزت و مصلحت باشد، همچنین با رعایت این اصل باید با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تغییری در آئین‌نامه این واحد داشته باشیم و با برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، دانشجویان شاهد و ایثارگر را یاری کنیم.

رئیس سازمان دانشجویان، اظهار داشت: در حوزه مشاوره و سلامت باید توانمندی‌های دانشجویان را ارتقاء دهیم و از بروز آسیب‌های روانی و اجتماعی در بین دانشجویان و دانشگاهیان پیشگیری کنیم.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه انتقال دانشجویان خبر داد و گفت: در امور خدمات آموزشی در نظر داریم انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را به دانشگاه‌های داخل کشور تسهیل کنیم.

معاون وزارت علوم با بیان این مطلب که امور رفاهی برخی از دانشگاه‌ها به صندوق رفاه سپرده خواهد شد، ادامه داد: ۲۰ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها صرف امور رفاهی می‌شود که با برون سپاری این حوزه می‌توانیم بخشی از مشکلات مالی دانشگاه‌ها را رفع کنیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *