خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تأیید یکسان سازی حق الزحمه استادان دانشگاه آزاد با دولتی‌ها توسط هاشمی

تأیید یکسان سازی حق الزحمه استادان دانشگاه آزاد با دولتی‌ها توسط هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی، بخشنامه یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را با سایر دانشگاهها برای راهنمایی و مشاوره پایان نامه های ارشد، دکتری حرفه ای و رساله های دکتری تخصصی برای ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم واشقانی فراهانی – معاون پژوهشی دانشگاه آزاد از تایید بخشنامه یکسان سازی حق الزحمه اعضای هیات علمی این دانشگاه با سایر دانشگاههای دولتی برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست هیات امنا این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی افزود: رئیس هیأت امنا از صدور این بخشنامه در اجرای سیاست های این دانشگاه برای یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی آن با سایر دانشگاه های دولتی و افزایش کیفیت فعالیت های پژوهشی و جلب همکاری اعضای هیات علمی سایر دانشگاه ها قدردانی کرد.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه، افزایش ۱۰۷ درصدی در حق‌الزحمه استادان راهنما و مشاور پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری تخصصی در مقایسه با بخشنامه های پیشین انجام شده است.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه پرداخت یک مرحله‌ای حق‌الزحمه با توجه به افزایش حقوق سالانه عضو هیات علمی افزایش پایه و ارتقای مرتبه احتمالی شان بار مالی اضافی برای واحدهای ایجاد می‌کند که با اهداف اقتصادی و تامین منابع مالی واحدها در تضاد است، ادامه داد: انتظار می رود با چند مرحله ای کردن پرداخت‌ها بر اساس برون داد پایان نامه ها و رساله ها از نظر تولیدات علمی، سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه نظام علم و فناوری کشور افزایش یابد.

وی همچنین در توضیح پرداخت های چند مرحله ای در برخی از دانشگاه ها، گفت: در دانشگاه‌های دولتی حق الزحمه دکتری در ۴ مرحله و در برخی از دانشگاه‌ها حق‌الزحمه پایان نامه ها نیز در ۲ مرحله پرداخت می شود و روش کاملا معمولی است.

واشقانی فراهانی ادامه داد: پرداخت حق الزحمه با شیوه کنونی یعنی نیمی از آن با همان تعهدات پیشین باعث افزایش حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصدی حق الزحمه در مقایسه با شیوه قبلی خواهد شد که البته اگر استاد راهنما می خواهد از نیمه دیگر حق الزحمه خود برخوردار شود باید به تعهدات مربوط در قبال آن عمل کند، در غیر اینصورت اجباری برای ارائه مقاله وجود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش شیب رشد مقاله های این دانشگاه، اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه و رویکرد مدیریت دانشگاه برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه، این بخشنامه به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید علم و بالا بردن سهم دانشگاه آزاد در تولید علم در سطح ملی و بین المللی تهیه شده است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۲ دیدگاه

  1. میشه لطفا یه گزارش در مورد حقوق دریافتی اساتید دانشگاه تهیه کنید. ممنون.

  2. کاشکی یکی هم به فکر ما حق التدریسی های بدبخت دانشگاه آزاد مشهد هم باشد که با ساعتی ۵۰۰۰تومان زندگی می گذرانیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *